Foto: Continental

Korona virus uticao je i na tržište guma za putničke automobile i kombije u Srbiji u 2020. koje se smanjilo za 16 odsto u odnosu na 2019. godinu. Istovremeno, prodaja letnjih guma opala je za petinu, odnosno za 24,2 odsto, zimskih za 13 odsto, dok je prodaja guma za sve sezone najmanje pogođena situacijom sa koronavirusom, pa je opala tek za pet procenata. To pokazuju podaci koje je podelio Continental, jedna od vodećih svetskih kompanija za proizvodnju guma.

Ako se rezultati u Srbiji uporede sa zemljama u regionu, primetno je da je trend opadanja prodaje zastupljen i u Hrvatskoj i Sloveniji gde se beleži pad na tržištu od 14,9 odsto, odnosno 20,2 odsto u odnosu na 2019. godinu.

Brojke u prethodnih desetak godina variraju, odnosno imaju periodične uspone i padove. Tako je u Srbiji tržište guma imalo trend opadanja između 2010. i 2014. godine, dok se rast beležio od 2014. do 2019. godine, sa nešto lošijom statistikom u 2018. godini.

Potražnja za letnjim gumama malih dimenzija u velikom padu

Istražujući pojedinačne kategorije, u slučaju letnjih guma podaci kažu da je prodaja pneumatika za putničke automobile u 2020. pala za 25,3%, SUV guma za 14,4%, dok prodaja guma za kombi beleži pad od 18,6 odsto u odnosu na prethodnu godinu.

Prema istim podacima, gledajući dimenzije guma, može se videti su različite veličine sa granicom do 20 inča zabeležile pad za više od 15 odsto. Međutim, smanjenje je prilično dramatično u segmentu manjih dimenzija, 15 inča i niže, gde pad iznosi više od 30 odsto.

Ukupan pad na tržištu zimskih guma

Tržište zimskih guma smanjilo se za 13 odsto u odnosu na 2019. godinu. Prodaja guma za putničke automobile opala je za 13 odsto, SUV guma za 18,4 odsto i kombi guma za 10,4 odsto.

Gledajući po veličinama, može se reći da je prodaja dve najvažnije dimenzije na srpskom tržištu (15 -16 inča) opala za 19 odsto, odnosno za 26,9 odsto, dok su ostale dimenzije, između 13 i 21 inča, izgubile najmanje 10 odsto.

Foto: Continental

Najbolje prošle gume za sve sezone (All-season)

Tržište all-season, to jest univerzalnih guma opalo je za pet odsto u 2020. godini, odnosno 4,4 odsto u putničkom programu i 0,7 odsto kod SUV guma.

Analizirajući podelu prema dimenzijama, ne može se prepoznati jasan trend, ali ako se posmatraju samo tri najvažnija opsega veličina, prodaja od 14 inča porasla je za 13,4 odsto, dok se od 15 i 16 inča smanjila za 8,4 odnosno, 8,3 odsto.

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare