Foto:Promo

Top 10 porodičnih SUV-ova čine neka od najboljih vozila koja viđamo na našim putevima. Očekivano, ovde dominiraju premijum modeli, ali ima i nekih iz srednje klase koji su se odlično pokazali i našli svoje mesto među 10 najboljih.

Odabir modela je napravljen prema principu da najbolji moraju svojim vlasnicima da omoguće da sa jednakom lakoćom ispunjavaju sve potrebe, bilo da se radi o vožnji dece do škole ili vožnje do posla, putovanju do mora ili omiljenog ski-centra, a uz sve to se veoma dobro i nose sa umerenim izazovima van asfalta.

Saznajte još:

Dakle, ceni se prostor, praktičnost, kvalitet izrade, lakoća upotrebe, donekle vozna dinamika, a nešto malo je i do dizajna.

Ova kategorija je od izuzetne strateške važnosti i predstavlja pravi teren za nadmetanje među premijum proizvođačima, pa hajde da vidimo kojih deset vozila čini sam vrh klase porodičnih SUV modela.

Audi Q5

Stvarno je teško naći zamerku Audiju Q5. Ovo je slika i prilika najuspešnijeg modela u klasi, pa novoj verziji Q5 nije bilo teško da nastavi stopama svog prethodnika, koji je bio najprodavaniji model u segmentu praktično na svakom tržištu na kome je bio u ponudi.

novi audi q5
Foto: Promo

Iako nešto skuplji od konkurencije, Audijev takmac u ovoj kategoriji je pouzdan, praktičan, poželjan i izuzetno rafiniran u vožnji. Kvalitet materijala i završna obrada u kabini su na najvišem mogućem nivou. Audi ide u korak sa trendovima, pa dobar deo ponude, pored benzinaca i dizelaša, čine i plug-in hibridni agregati.

Dužina Audija Q5 je 4,7 m, a zapremina prtljažnika 520 litara.

Početna cena u Srbiji za ovaj SUV iznosi 43.442 evra.

BMW X3

Šta je sada ovo? Vrlo upravljiv porodični SUV, koji je zabavan za vožnju? Pominjanje užitka u vožnji u istoj rečenici sa ovim tipom vozila je teralo kupce na smeh, sve dok se BMW nije umešao u igru, pa nije čudno što se X3 ponosi osećajem koji pruža u vožnji, pogotovo kada govorimo o preciznosti upravljanja, toliko prepoznatljivoj za vozila bavarskog giganta.

Foto:Promo

Postoje brojne opcije izbora agregata za X3, što kupcima olakšava pronalaženje odgovarajućeg modela, ali moramo da kažemo da se neki od dizel-motora manje kubikaže i ne ponašaju baš “prefinjeno” u višim obrtajima. Ukoliko je ova konstatacija, standardna za motore ovog tipa, kritika, onda je svakako jedina koju možemo da uputimo na adresu X3.

Po svim drugim detaljima kvaliteta izrade u enterijeru i eksterijeru, stilu, praktičnosti i upotrebljivosti X3 parira Audijevom Q5, pa od BMW-a očekujemo rešenja koja bi njihovom adutu obezbedila napad na sam vrh segmenta u bliskoj budućnosti.

Dužina BMW-a X3 je 4,7 m, a zapremina prtljažnika 550 litara. Cena u Srbiji za BMW X3 startuje od 42.900 evra.

Jaguar F-Pace

Iako je prvi SUV model koji je kompanija Jaguar predstavila tržištu, F-Pace je postigao instant uspeh. Zahvaljujući eleganciji, prostranosti i sjajnim voznim karakteristikama, ovaj SUV je u roku od nekoliko meseci od pojavljivanja poneo titulu najprodavanijeg modela kompanije Jaguar.

Foto:Promo

Nema puno zamerki koje možemo da iznesemo na račun Jaguar F-Pace-a, osim konstatacije da postoji prostor za unapređenje rada automatskog menjača. Iako su Audi i BMW prisutni u segmentu znatno duže sa svojim adutima Q5 i X3, vožnja vozila sa grbom Jaguara pruža dodatni prstohvat magije i ličnog zadovoljstva vlasnika, bar prema subjektivno oduševljenim izjavama istih.

Zahvaljujući svim ostalim karakteristikama, F-Pace se plasirao na visoko treće mesto ove Top 10 liste.

Dužina je 4,7 merara, a zapremina prtljažnika 601 litra. Cena vozila sa lagera, za 2.0 dizel je 52.990 evra

Mercedes-Benz GLC

Odmah na početku moramo da kažemo da je nešto mekše upravljanje stavka koja stavlja novi Mercedes Benz GLC i ostale modele plasirane na našoj listi, u donju polovinu Top 10 porodičnih SUV-ova.

Foto:Promo

Izuzetno opremljen enterijer i luksuzni osećaj u kabini su naveći aduti GLC-a.

Novi GLC se u vožnji ponaša više kao limuzina nego SUV, pa je odabir vazdušnog ogibljenja dobar izbor za vozače koji žele nešto više od vožnje u ovom modelu.

Od motora u ponudi su dvolitarski benzinci i dizelaši, kao i sportske verzije sa motorima od tri i četiri litre u AMG verzijama.
Početna cena za GLC iznosi 45.060 evra. Dugačak je 4,7 m, a prtljažnik nudi 550 litara.

Škoda Kodiaq

Najbolje plasirani porodični SUV na našoj listi koji ne dolazi iz kuće premijum proizvođača je Škoda Kodiaq. Model jednog od omiljenih brendova u Srbiji nudi drastičnu uštedu čak i u odnosu na jeftinije verzije modela premijum proizvođača sa vrha naše liste.

Foto:Promo

Sigurno se pitate šta je to onda toliko lošije kod Kodiaqa u odnosu na konkurenciju? Pa u stvari, ništa značajno. Kvalitet materijala korišćenih u kabini jeste ispod premijum nivoa Audija Q5, upravljanje možda nije kao kod BMW-a X3, a i grb Škode ne nosi sa sobom prestiž kao ponosni Jaguar.

Međutim malo koja verzija nabrojanih modela nudi treći red sedišta, a u Kodiaqu možete da ih koristite i opet će da vam ostane dovoljno tovarnog prostora u gepeku.

Već od prvog fejslifta očekujemo od Škode rešenja koja će dodatno da unaprede upravljivost i stabilnosti Kodiaqa, što može značajno da utiče na njegov plasman na našoj listi početkom 2022. godine. Od  motora u ponudi su benzinci od 1,5 i 2,0 litara, kao i dvolitarski dizelaš.

Kodiaq je dugačak 4,7 metara, a nudi prtljažni kod 835 litara. Početna cena u Srbiji je 25.068 evra

Alfa Romeo Stelvio

U Alfa Romeu nisu želeli da komplikuju previše pri konstrukciji modela Stelvio – uzeli su platformu i tehnologiju na kojoj je izrađena poznata i uspešna Giulia, dodali su 4×4 pogon i robusnije ogibljenje, ubacili više rastojanje od tla u taj miks i tako stvorili Stelvio.

Foto: Alfa Romeo

Prepoznatljivo upravljanje koje krasi Giuliu ipak ne pristaje mlađem bratu Stelviu do savršenstva. Preterana osetljivost upravljača zahteva savršene puteve, a nažalost većina evropskih zemalja ne može da se podiči istima.

Deo materijala u kabini ne može da parira premijum izradi enterijera na koju konkurencija obraća pažnju do najsitnijih detalja, pa Alfa Romeo i tu blago zaostaje za njima. Međutim, dizajn, stil i prepoznatljivi italijanski duh koji Stelvio sa sobom nosi našao je put do velikog broja kupaca, a činjenica da je Alfa Romeo fokusirana na samo dva modela – Giuliu i Stelvio, dobar je pokazatelj vere koju u Italiji imaju u svoj SUV.

Stelvio je dužine 4,7 metara sa prtljažnikom od 525 litara. Nudi se u snažnim 2.0 benzinskim varijantama, kao i sa dvolitarskim dizel agregatom, a početna cena je 37.540 evra.

Volvo XC60

Volvo XC60 je 2017. godine poneo laskavu titulu “Najbezbednijeg automobila ikada testiranog u Euro NCAP kategorizaciji”, a i dan danas se diči istom. Kupci Volvo modela su već decenijama navikli na standard od 5 zvezdica na polju bezbednosti, ali XC60 je tu lestvicu očekivanja podigao na apsolutno najviši mogući nivo.

Foto:Promo

Saznajte još:

Svakako da XC60 nije automobil za čiji volan bi poželeo da sedne vozač koji želi da testira upravljanje i ogibljenje vozila do krajnjih granica, ali Šveđani i te kako dobro znaju da njihov kupci ne traže to, već nešto sasvim drugo. Bezbednost je uvek na prvom mestu, zatim prostranost, praktičnost i neupadljivost kao važna, ali često potcenjena odlika kvaliteta.

Serija motora u ponudi donosi blagi hibridni pogon, dok T6 i T8 motori nude plug-in hibrid, jer svi znamo koliko Skandinavci brige i truda polažu u smanjenje štetnih emisija i očuvanje životne sredine.

Dužina XC60 je 4,7 metara, a zapremina prtljažnika je 483 litre. Akcijska cena iznosi 38.990 evra.

Toyota RAV4

Jedan od modela koji takođe nije premijum, a pokazao se kao odličan takmac je i Toyota RAV4. Odlikuje ga neobični i upadljivi dizajn, izuzetna ponuda prostora kako na zadnjoj klupi, tako i u prtljažniku. Takođe, kvalitet materijala možda nije na vrhunskom nivou, ali to ovde ne može da smeta.

Sa druge strane, kvalitet izrade velikog SUV-a iz Japana je nešto čime može da se ponosi. Ovde posebno mislimo na pogon i hibridne jedinice poslednje generacije. Nudi se sa benzincima od dve litre, kao i 2,5-litarskim hibridnim motorima.

Foto:Filip Krainčanić/Nova.rs

Vozna dinamika nije u prvom planu, ali pruža sve što treba vozaču koji nije zavistan od sportske vožnje. Pohvale idu ka udobnosti i ovo je SUV sa kojim se lako prelaze velike kilometraže, dok istovremeno obezbeđuje čistiju vožnju.

Dugačak je 4,6 metara, dok je kapacitet prtljažnika 490 litara. Početna cena u Srbiji je 28.700 evra.

Seat Tarraco

Model Tarraco je prvi izlet španskog proizvođača u kategoriji velikih SUV modela sa 7 sedišta, i moramo da priznamo, uopšte se nije loše pokazao. Dizajn je drugačiji i kao takav je pobrao simpatije kupaca širom Evrope.

Foto:Promo

Tarraco potiče iz VW porodice isto kao i Škoda Kodiaq, pa dva modela dele brojne tehnologije.

Što se tiče vožnje, za nijansu je oštriji na upravljanju, ali zbog toga plaća cenu u vidu nešto izraženijeg ljuljanja u krivinama i vožnji generalno. U klasi porodičnih SUV vozila komfor i udobnost putnika bi ipak trebalo da budu na prvom mestu, pa je ovo bez sumnje polje na kome će biti korekcija kada dođe red na redizajn Tarraca. Što se tiče cene, uz daljeg rođaka iz Češke – Škodu Kodiaq jedan je od pristupačnijih modela u segmentu.

Početna cena za Tarraco u Srbiji je 29.064 evra. Od motora se nude benzinci od 1,5 i 2,0 litre, kao i dvolitarski dizelaši. Dugačak je 4,7 metara, a kapacitet prtljažnika je čak 700 litara (bez 3.reda sedišta)

Hyundai Santa Fe

Veliki Hyundai je praktičan i vrlo orijentisan na porodicu. Treći je koji nudi opciju sa sedam sedišta, dok mu ni tad prostora ne nedostaje. Osim ovih razloga, na listi najboljih se našao jer nudi dosta za uloženi novac. Takođe, vrlo je upadljivog i drugačijeg dizajna, pa u tom smislu unosi zabavu u segment gde ima mnogo uštogljenih modela.

Hyundai Santa Fe
Hyundai Santa Fe; Foto: Promo

Ne zaboravimo da su noviteti iz Hyundaija sada dosta kvalitetniji, bilo da govorimo o enterijeru ili samoj izdradi. Uz to, nešto što im godinama unazad ne manjka je vrlo bogata oprema i u nižim paketima. Kada na to dodamo i vrlo rafiniranu vožnju koju pruža ovaj pravi porodični SUV, dobijamo vrlo korektnog takmaca na ovoj listi. Neće se dopasti vozačima željnim uzbudljive vožnje, ali zato je dovoljno udoban i tih.

Motori u Srbiji obuhvataju dizelaše od 2.0 i 2.2 litre, a sve verzije su sa pogonom na svim točkovima. Dužina Santa Fe iznosi 4,5 metara a prtljažnik nudi od 625 do 1.695 litara. Početna cena u Srbiji je 39.490 evra.

Listu od 10 najboljih kompaktnih krosovera pogledajte ovde.

Izvor: Nova.rs/Autocar

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare