Limuzina EQE je električni pandan Mercedesovoj E-klasi, a nova verzija sa svojih 687 KS snažnija je od skoro svih AMG modela koje pokreće jedino motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Jedini „konvencionalni“ automobil Mercedesa koji ima veću snagu je AMG-GT Black Series.
Mercedes je pored verzije EQE 53 4Matic+ predstavio i nešto slabiju varijantu sa oznakom EQE 43 4Matic. Na osnovi Mercedesa EQE 350 koji je predstavljen prošle godine, nastao je EQE 43 koji ima dodatni elektromotor na prednjoj osovini. Slična pogonska jedinica kao kod verzije EQS 450 u modelu EQE 43 razvija 476 KS i 872 Nm obrtnog momenta.
Ipak, za one kojima je to malo, predstavljena je i snažnija verzija EQE 53. Sa dva dodatno unapređena elektromotora, ova varijanta razvija 626 KS i 950 Nm obrtnog momenta, ali izborom opcionog paketa AMG Dynamic Plus snaga raste na 687 KS i 1.000 Nm obrtnog momenta.
To znači da najsnažnija EQE verzija ima 7 KS i 150 Nm više od glavnog rivala, modela Porsche Taycan Turbo. Snaga kod modela EQE 43 i EQE 53 se na sva četiri točka prenosi putem jednostepenog menjača na svakom motoru, pa je prenos snage potpuno varijabilan.
Oba modela imaju 4 moda vožnje: Slippery, Comfort, Sport i Sport Plus. Mercedes EQE 53 nudi i dodatni Race Start mod u kombinaciji sa AMG Dynamic Plus paketom. Što se ubrzanja tiče, EQE od 0 do 100 km/h stiže za 4,2 sekunde, dok je standardnom EQE 53 za ovo potrebno 3,5 sekundi.
Ukoliko je automobil opremljen opcionim AMG Dynamic Plus paketom, za ubrzanje do „stotke“ potrebno je svega 3,3 sekunde.
Maksimalna brzina je elektronski ograničena, pa tako EQE 43 može do maksimalnih 210 km/h, standardni EQE 53 ide do 220 km/h, dok je maksimalna brzina najsnažnije verzije 240 km/h. Poređenja radi, Porsche Taycan Turbo od 0 do 100 km/h ubrzava za 3,2 sekunde dok je maksimalna brzina 260 km/h.
Obe verzije imaju bateriju od 90,6 kWh sa 360 individualnih litijum-jonskih ćelija. Baterija se može puniti na punjačima snage do 170 kW, a na najsnažnijem punjaču potrebno je 15 minuta za dodatnih 180 kilometara dometa. Zvanični podaci o dometu nisu objavljeni, ali AMG tvrdi da se može očekivati autonomija od oko 500 kilometara.
Pored snažnijih motora, AMG je u nove varijante modela EQE ugradio unapređeno vazdušno oslanjanje, koje ima nove nosače zadnje osovine sa čvršćim ležajevima. EQE 43 i EQE 53 su spušteni 5 milimetara u odnosu na EQE 350, a za dodatnu aerodinamičku efikasnost, automobil se spušta dodatnih 15 milimetara u Sport i Sport Plus modu, ali i u Comfort modu pri brzinama većim od 120 km/h.
Ove dve AMG varijante dobile su i vizuelna unapređenja. Radi se pre svega o novoj masci, izmenjenom prednjem braniku sa većim usisnicima za vazduh, zadnjem spojlerom i nižem zadnjem braniku. Točkovi su veličine 20 i 21 inča.
Unutar vozila, EQE 43 i EQE 53 imaju AMG volan za ravnim donjim delom i opcijom izbora moda vožnje na rotirajućem selektoru, zajedno sa unikatnom grafikom instrument table i AMG sportskim sedištima. Tu su i nove pedale, izgled bočnih pragova, dok je Alcantara dostupna u standardnoj opremi. Kao i kod modela EQE 350, Hyperscreen širine 1.410 mm je dostupan kao opcija.
Pogledajte galeriju fotografija:
Mercedes još uvek nije saopštio cenu za ove dve verzije, ali se očekuje da će biti potrebno da se izdvoji 100.000 evra za slabiju verziju u osnovnom paketu opreme, dok će snažniji EQE 53 startovati sa cenom od oko 120.000 evra.
Bonus video: Vozili smo najjeftiniji električni Mercedes – EQA
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram