Ford VW
Foto: Ford

Ford se već odavno izjasnio da će čitav brend da elektrifikuju i da od 2030. godine u Evropi više neće prodavati modele na konvencionalni pogon. Kao partnera u "e-zločinu" izabrali su Volkswagen, pa će koristiti njihove platforme za buduće modele. Jedan od prvih plodova saradnje dve kompanije je električni krosover prilično američkog stila.

Mlađi brat vrlo uspešnog električnog krosovera Ford Mustanga Mach-E biće kombinacija nemačke tehnologije i dizajna popularnog preko „bare“, što se najviše vidi na LED farovima prvog Forda na VW platformi koji stiže sledeće godine.

Prema saznanjima Autocar-a, novi kompaktni e-krosover biće namenjen evropskom tržištu i praviće se u nemačkoj fabrici u Kelnu. Plan je da se proizvodi upredo sa modelom Fiesta.

Kako smo ranije pisali na našem portalu, prvi Ford koji će koristiti VW MEB EV platformu je samo početak dugoročne saradnje dva brenda, a očekuje se i da Ford počne sa proizvodnjom komercijalnih vozila za VW.

Kako će novi Ford koristiti tehnologiju modela VW ID.4, a ne manjeg ID.3, to znači da će nuditi i veći izbor kada je reč o baterijama i snazi. Tako će dolaziti sa pogonom napred ili e-4×4, snagom od 150 do nešto više od 200 KS, dok bi najjača verzija mogla da ima 300 KS i da ponese oznaku GT. Baterija od 52 kWh obezbediće domet od 350 km, a snažnija od 77 kWh i do 500 km.

Kako smo videli na fotografijama, kockasti stil ga dizajnerski prilično udaljava od većeg Mach-E, dok ime modela još uvek nije otkriveno. Na Fordu je da objavi da li će naziv biti neki već poznat i značajan za brend, kao što je to slučaj sa novom Pumom, električnim Mustangom, pa i Broncom.

U kabini će novi model na struju ličiti na nedavno predstavljeni krosover Evos (za kinesko tržište), koji ima 4K infotejment sistem dijagonale 1,1 metar.

Ford planira da isporuči više od 600.000 vozila sa MEB platforme između 2023. i 2029. godine. Ne kriju ni da će raditi na jednom ili čak dva nova modela sa VW-om, dok šef nemačke kompanije kaže da bi taj drugi automobil duplirao isporuku MEB komponenti ka Fordu, sugerišući na tržišni uspeh.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare