limitator, ograničenje brzine
Foto: Shutterstock

Još jedan sistem postaće deo obavezne opreme automobila u Evropskoj uniji i to već od jula 2022. godine, ali će ovom tehnologijom pored automobila morati da budu opremljena i komercijalna kao i teretna vozila.

Evropska komisija usvojila je nacrt uredbe kojom se definiše obavezna ugradnja uređaja za „inteligentno prilagođavanje brzine” (Intelligent Speed Assistance – ISA) na svim novim vozilima i to od 6. jula 2022. godine.

Modelske generacije automobila koje se u prodaji nađu pre tog datuma neće morati da imaju tempomat sve do početka 2024. godine.

Prilagođavanje brzine može biti definisano podacima navigacijskog sistema ili pak sistema prepoznavanja znakova, koji je takođe sve češći u današnjim automobilima. Na proizvođačima je da obezbede pouzdanost određivanja brzine, a na državama EU da vode brigu o saobraćajnim znakovima ograničenja brzine, ističe Evropska komisija. Kako piše N1, ISA sistem će vozača obaveštavati o maksimalnoj dozvoljenoj brzini zvučnim i haptičkim signalom, a potom će sistem i sam automatski reagovati sprečavanjem prekoračenja brzine.

To međutim ne znači da vozač neće moći da vozi brže jer će se sistem moći da „zaobiđe” naglim pritiskom papučice gasa. Naime, predviđa se mogućnost da vozač deaktivira sistem, ali da se on automatski aktivira svaki put kad pokrene motor. Način funkcionisanja je, pojednostavljeno rečeno, kao kod start-stop sistema.

Bonus video: Vozili smo BMW iX: Da, onaj SUV koji svi živi komentarišu

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar