Foto: N1

Kolone vozila na auto-putu bez izduvnih gasova i autobusi koji bez vozača prevoze radnike do posla i nazad, u pojedinim delovima sveta danas su realnost. Iako kaskamo za Evropom, ipak ima stručnjaka koji se trude da napravimo neke korake u tom smeru. Čačak će biti prvi grad u Srbiji u kom će početi testiranje novog softvera, odnosno aplikacije čijom bi upotrebom trebalo da se smanji intenzitet saobraćaja.

Evropski institut za inovacije i tehnologiju prošle godine je za jednog od partnera izabrao Nacionalnu asocijaciju autonomnih i električnih vozila iz Srbije.

Kako prenosi Energetski portal, za godinu dana tri projekta naših stručnjaka su nagrađena, a Srbija je postala jedini partner Evropskog instituta za inovacije i tehnologiju van Evropske unije.

„Dobili smo tri projekta: jedan je vezan za umrežavanje i podizanje svesti o značaju transformacije urbane mobilnosti, novog načina saobraćaja u gradovima, a druga dva su baš prave inovacije, odnose se na rešavanje i rezultat projekta će biti dva softverska rešenja“, rekao je dr Radomir Žikić, direktor Inovacija Nacionalne asocijacije autonomnih i električnih vozila.

Saznajte još:

Evropski institut za inovacije i tehnologiju spojio je nauku i industriju i to sa gradovima, a misija Instituta je da odgovori na zahteve gradova kako bi im život bio kvalitetniji. Prva dva projekta se završavaju 31. decembra, softver će biti završen i testiran u našim gradovima. Sledeći projekat je od prvog januara.

Kod nas je reč o Čačku, koji će biti prvi grad iz regiona na čijim ulicama ubrzo kreće testiranje softvera. Koristi se uz pomoć mobilnog telefona i reguliše prevoz putnika ali i paketa, prijavom o namerama preko aplikacija. Primenom se smanjuje intenzitet saobraćaja, a učesnici u celom projektu dobijaće određene zelene poene.

Dr Žikić je dodao da možemo naći mesto na sceni koja podrazumeva ekološka vozila i testiranje novina iz te oblasti i da je Srbija već deo tog okvira. Potreban je, kako navodi, dodatni rad na infrastrukturi i administrativna podrška.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar