Na srpsko tržište stigla je nova Toyota Yaris, ali u krosover izdanju koja nosi naziv Cross. Ovde nije reč samo o pukom povećanju rastojanja od tla u odnosu na standardni gradski Yaris, već je Cross po mnogo čemu drugačiji. Ako se pokaže dobro na testovima, nema razloga da novi model japanske kompanije ne postane pravi hit u Evropi gde se cene automobili u krosover formi koji se dobro voze. Naravno, dosta toga će zavisiti i od cene, koja u Srbiji startuje od 17.490 evra.
Glavni rivali Yaris Crossu u Evropi biće VW T-Cross, Ford Puma, Škoda Kamiq i drugi modeli iz B-SUV segementa.
Novi kompaktni krosover razvijen je posebno za evropsko tržište i pravi se u Francuskoj, pa tako nudi sve što bi kupcima na Starom kontinentu bilo privlačno: kompaktne dimenzije (d/š/v 4,1 m, 1,7 m, 1,6 m), povišeno rastojanje od tla (170 mm), puno bezbednosnih sistema (Toyota Safety Sense), infotejment od 9 inča i četvrtu generaciju Tojotinog hibridnog pogona.
U poređenju sa hečbekom, Yaris Cross je 95 mm viši, 20 mm širi i 240 mm duži, ali je međuosovinsko rastojanje ostalo nepromenjeno sa 2.560 mm.
Ispod “kože”, Yaris Cross je konstruisan na platformi GA-B, namenjene manjim automobilima, koja je deo filozofije pod nazivom Toyota New Global Architecture. Platforma pruža potrebnu čvrstinu koja je iskorišćena i na kompaktnom hečbek modelu Yaris.
Što se tiče dizajna, jasno se razlikuje od hečbeka, pa tako ima sasvim drugačiji prednji i zadnji deo. Tanke svetlosne grupe u obliku dijamanta imaju LED projektorska svetla (u višim paketima opreme), s odvojenim, vertikalnim dnevnim svetlima i kružnim LED svetlima za maglu postavljenim u uglovima niže zaštitne maske. Zadnji deo se odlikuje širokim vratima prtljažnika i četvrtastim centralnim delom. Od srednje bogatih paketa, sva zadnja svetla koriste LED tehnologiju i nude sekvencijalne pokazivače pravca.
U ponudi će biti 10 boja i točkovi od 16 do 18 inča.
U kabini, osim više pozicije sedenja, novi je i izgled brojnih elemenata kao što su prednji stubovi, pragovi i centralna konzola, a nove su i završne obloge na vratima i naslonima za ruke. U skladu s koncepcijom SUV automobila, centralna konzola je dobila na važnosti, sa vertikalnom formom koja se spušta s multimedijalnog ekrana sve do ručice menjača obuhvatajući kontrole grejanja i ventilacije.
Sa svim sedištima, bez preklapanja, uključujući i prostor u duplom podu prtljažnika, na raspolaganju je 397 litara tovarnog prostora; kada se nasloni zadnjih sedišta obore zapremina se povećava na maksimalnih 1.097 litara.
Yaris Cross pokreće Toyotina hibridno-električna tehnologija četvrte generacije, sistem koji je prvi put primenjen na novom Yarisu hečbek. Srce tog sistema je trocilindarski, 1,5-litarski motor koji ima istu osnovnu strukturu i način rada kao i veći dvolitarski agregat koji se ugrađuje u Toyotu Corollu i C-HR.
Maksimalna snaga celog sistema (motora i elektro-motora) iznosi 116 KS/85 kW. Tu je i nova baterija od 177,6 V, a vožnja na struju omogućena je do brzine od 130 km/h. Potrošnja goriva i emisija CO2 (kombinovani WLTP) kreću se od 4,4-5,0 l/100 km i 100-114 g/km. Takođe, dolazi i u verziji sa pogonom na svim točkovima iAWD, gde je elektromotor zadužen za pogon zadnje osovine.
Osim hibrida, Yaris Cross startuje sa 1,5-litarskim benzincem od 125 KS i 153 Nm, uparen sa CVT ili šestostepenim manuelnim menjačem. Fabrički podaci o potrošnji kažu da ova verzija prosečno troši od 5,7-6,2 l/100 km.
Početna akcijska cena za verziju sa pogonom napred i 1,5 motorom od 3 cilindra i sa 125 KS u Srbiji iznosi 17.490 evra.
Bonus video: Prvi kadrovi našeg testa Toyote Hilux u Severnoj Makedoniji
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare