Da je Fiat Punto jeftin za održavanje je činjenica, ali isto tako ovaj traženi polovnjak ima i nekih svojih "bubica". Sveukupno je model kog bi svakako trebalo uzeti u obzir ako tražite polovno vozilo, a njegove karakteristike vam odgovaraju. U tekstu navodimo vrline i mane gradskog modela koji je i u Italiji jedan od najprodavanijih.
Poslednji „veliki“ mali gradski „italijan“ za evropsko tržište bio je popularni Grande Punto, odnosno Punto Evo posle redizajna. Vrlo dugovečan gradski auto danas je zanimljiv kao polovnjak, a evo i na šta obratiti pažnju prilikom kupovine.
Ako ste tip za sportske zujalice odmah da znate: vruća Abarth verzija predstavljena je sredinom 2008. godine, s 1,4-litarskim turbo motorom od 114 kW (155 KS), međutim mali benzinci i dizelaši bili su najtraženiji pogoni, pa je Abarth danas vrlo redak, piše Auto Klub.
Dalje, redizajn je prošao gotovo „ispod radara“, bez radikalnih promena i nadogradnji, posebno u slabijim paketima opreme. Samo su „bogatije“ varijante dobile novu estetiku karoserije, uključujući crne dodatke na branicima i široku hromiranu lajsnu na prednjoj maski.
Redizajn s dodatkom EVO donosi bolju formu, nova „bistrija“ zadnja svetla i svetla za maglu. I enterijer je dobio bolju izradu, a centralna konzola je elegantno zaobljena, plastike su tamnije i lakirane, a potpuno je obnovljena i instrument tabla.
Punto Evo je model kog biste trebalo da potražite, jer se je bogatiji, i nekako osmišljeniji i zreliji automobil od Grande Punta. Jasno je da neke stvari ostaju jeftine, poput krutih plastičnih površina, teškog zatvaranja vrata ili bučnog zvuka centralnog zaključavanja.
Dalje, Punto gubi oznaku EVO posle blažeg redizajna 2012. godine i postaje samo – Punto, ponovo usvajajući neke elemente iz najranijeg Grande Punta. Mali gradski „italijan“ takav ostaje do kraja proizvodnje 2018. godine. Nedavno smo dobili vest da stiže naslednik Fiat Punta i to 2023. godine, a više o tome pročitajte ovde.
Šta su vrline, a šta mane?
Punto koristi zajedničku robusnu platformu stvorenu u saradnji s Opelom, a ista se može pronaći na Corsi C. Limarija je pocinkovana, a motori su dobri i bez posebnih kvarova, dok kao najčešće probleme mehaničari navode blago curenje ulja, relativno kratak vek kvačila, nekad i menjača (proverite pre kupovine), i izduvnog lonca. Na prvoj generaciji Grande Punta neki od čestih kvarova su senzor serva, letva volana i vlasnici su se često žalili na otkaz brava na vratima, pa na to, između ostalog, obratite pažnju prilikom kupovine.
Imajte na umu da konvencionalni benzinski atmosferci znaju da budu ‘lenji’ i da mogu da troše, ali će za svakodnevne gradske potrebe sa svojom trajnošću i jeftini za održavanje biti sasvim dovoljni.
Druga opcija je turbodizel, kojih na našim oglasima ima dosta. I zaista, nećete pogrešiti s ovim motorom, koji iako su nekada „mrtvi“ na niskim obrtajima, troše vrlo malo i uz kvalitetnu servisnu knjižicu verovatno imaju veliki broj kilometara na „satu“.
Pri kupovini obratite pažnju na najskuplje delove, poput turbine, brizgaljki i slično.
Cene Punta Eva u Srbiji počinju od oko 3.000 evra pa naviše, dok su modeli s manje od 100.000 pređenih kilometara očekivano skuplji. Modeli proizvedeni posle 2012. godine (Punto) kreću se između 4.000 i 6.000 evra.
Istorija modela
Godine 2009. predstavljen je Punto Evo kao dizajnerski i tehnički doterana verzija Grande Punta. U startu ima dobro poznat i provereno dugovečan benzinski atmosferski motor 1.4 8V (77 KS), potom turbobenzinski 1.4 MultiAir 16V (105 i 135 KS), kao i štedljive dizel motore 1.3 Multijet 16V (75, 85 i 95 KS) i 1.6 Multijet 16V (120 KS).
2010. uveden je u prodaju osnovni motor 1.2 8V (65 i 69 KS).
2012. predstavljena zanimljiva, inovativna verzija s dvocilindarskim turbobenzinskim motorom 0.9 TwinAir 8V (85 KS).
2012. sledi još jedan blaži redizajn, gde nema više dodatka Evo u nazivu i gradski Fiat ponovno postaje samo Punto.
2014. uvedena i jača verzija dvocilindarskog turbomotora TwinAir (105 KS), umesto jednako snažne varijante 1.4 MultiAir motora.
2018. krajem godine prestanak proizvodnje.
Bonus video: Ko će morati dva puta da plati tehnički pregled
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: