Nemački proizvođač sportskih automobila ima plan da postepeno elektrifikuje svoju gamu kako bi električna vozila činila 80 posto prodaje do 2030. godine. Ipak, očekuje se da će tada petinu prodatih automobila činiti Porsche 911 koji će imati motore sa unutrašnjim sagorevanjem dokle god je to moguće.
Planovi elektrifikacije Porschea su pod budnim okom javnosti, uključujući i ekološke aktiviste, pre svega zbog svojih investicija u e-gorivo i insistiranja na tome da EU dozvoli prodaju vozila sa konvencionalnim pogonom i nakon 2035. godine.
Porsche, koji prethodno nije najavio da će u ponudi imati svega jedan model sa motorom SUS, blisko je povezan sa e-gorivom zbog investicije u energetsku kompaniju HIF Global iz Čilea koja proizvodi sintentičko gorivo.
Nemački proizvođač planira da elektrifikuje kompaktni SUV Macan, a zatim bi usledile i električne verzije modela 718 Cayman i Boxter, dok bi na kraju na struju prešli Cayenne i Panamera. Ipak, legendarni model 911, koji je činio 13 procenata prodaje prošle godine, predstavlja izuzetak.
„Naša strategija je da na prvom mestu pređemo na elektromobilnost, ali ćemo proizvoditi 911 sa benzinskim motorima dokle god to možemo“, izjavio je Karl Dums, tim lider Porschea zadužen za razvoj e-goriva.
Automobilski eksperti tvrde da će e-gorivo u budućnosti koristiti samo sportski i veoma skupi modeli. Velika većina proizvođača uopšte neće nuditi automobile sa opcijom pogona na e-gorivo, jer su u elektrifikaciju već ukupno uložili oko 1,2 biliona dolara.
Bonus video: Šumadija, Porsche i 5.200 konjskih snaga u jednom danu