Foto:Shutterstock/MikeDotta

Kompanija Volvo saopštila je u petak da napušta Udruženje evropskih proizvođača automobila (ACEA) do kraja ove godine usled neslaganja oko strategije prelaska na proizvodnju automobila koji ne zagađuju okolinu. Kompanija Stellantis najavila je još prošlog meseca da će takođe istupiti iz ove organizacije, prenosi novinska agencija Rojters.

Volvo, švedska autokompanija u vlasništvu kineskog konglometara „Geely“, obavezao se da će preći potpuno na proizvodnju električnih automobila do 2030. godine, što je znatno brže nego što je Evropska unija predložila. EU naime želi da uvede zabranu benzinaca do 2035. godine, piše N1.

Iako je Volvo predlagao da industrija pređe brže na električne automobile, parlament EU glasao je u junu ove godine da se rok za to pomeri na 2035. Sa druge strane, ACEA, na čijem je čelu direktor BMW-a Oliver Zips, saopštila je da je prerano donositi propise koji bi važili za period nakon aktuelne decenije i da 2030. treba napraviti novu analizu ovog plana.

Volvo je na to saopštio da je kompanija zaključila da se njihova strategija održivog razvoja i ambicije ne poklapaju sa pozicijom koju je iznela ACEA i njihovim trenutnim načinom rada, pa da zato smatra da je bolje da za sada svako krene svojim putem. Kompanija je takođe dodala da će sve što autosektor bude radio u narednom periodu imati veliku ulogu u tome da li svet ima šanse da se izbori sa klimatskim promenama ili ne.

Ova vest stiže manje od mesec dana nakon što je jedan od najvećih proizvođača automobila na svetu, Stellantis, koji je u vlasništvu američkog, italijanskog i francuskog kapitala, a sedište mu je u Amsterdamu, saopštio da će izaći iz ACEA do kraja 2022. godine, kao deo novog pristupa kompanije da se, kako su naveli, posveti rešavanju problema i izazova prevoza u budućnosti, uključujući i promenu tradicionalnih lobističkih aktivnosti.

Udruženje evropskih proizvođača automobila, poznato po svom francuskom akronimu ACEA, je glavna lobistička grupa autoindustrije još od svog nastanka 1991. godine, kada se udružilo 16 velikih evropskih proizvođača automobila, kamiona, kombija i autobusa.

Stellantis je, kako navodi dalje Rojters, četvrti najveći proizvođač automobila na svetu, a plan im je da pokrenu svoj takozvani „Forum za slobodu prevoza“, koji je, kako je ova kompanija navela, direktnije, javno mesto za različite učesnike koji žele da dele i sučeljavaju svoje ideje sa pogledom od 360 stepeni zasnovane na činjenicama. Planira se da ovaj forum bude pokrenut rane 2023. godine.

Bonus video: Čime se vozači vraćaju kući kad malo više popiju?

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar