Foto:Nova.rs

Toyota bi izbacila model “Corona”, noviteti iz Kine ne bi mogli brzo da se prošire po svetu, iz SAD bi stigao novi pogon na dezinfekciono sredstvo za ruke, Škoda bi olakšala izgovor novih modela, Tesla bi vozio u drugu dimenziju, Audi bi izgubio jedan prsten, VW bi spremao još 36.246 novih električnih modela, a BMW bi za kraj godine organizovao najveću roštiljijadu.

Kada bismo na trenutak zamislili ovu 2020. godinu bez korona virusa, ona bi izgledala otprilike kao što kaže tekst koji sledi, a vi ćete već shvatiti šta je od informacija u nastavku tačno, a šta je plod mašte.

U godini koja je promenila sve, ali i koju ostavljamo iza nas, došlo je do mnogih promena u svim sferama života, što se neizbežno prelilo i u polje automobilske industrije. Mnogi procesi su zaustavljeni, neki projekti i trendovi su doživeli veliko ubrzanje, sve u svemu malo stvari je ostalo isto kao prošle godine.

Toyota Corona

Našu verziju 2020. godine započinjemo pravim biserom – podstaknuti uspehom i rastom prodaje aktuelne Corolle u Evropi iz Toyote su saopštili da razmatraju o redizajnu i da na tržište vrate model “Corona”. Javnost prihvata ovu vest bez ikakve negativne reakcije, i brojne porodice se već vide kako krstare putevima u novoj “Coroni”.

To, kašlji mi za vrat

Mart je obeležio Sajam automobila u Ženevi. Vodeći ljudi najvećih proizvođača nastupili su sa zajedničkom izjavom pred armijom automobilskih novinara: “Apsolutno je neophodno okupiti sve ljude iz industrije nekoliko puta godišnje na dešavanjima ovog tipa – razmena informacija ovog tipa bi bila skoro nemoguća putem interneta, a veliki broj ljudi i gužve u zagušljivim halama su deo šarma automobilske industrije već decenijama, pa to nema smisla menjati.”

Foto: Promo

„Boomeri“ za grilom

Jedna od značajnijih premijera ovog sajma je bio BMW i4, takmac sa Teslinim Modelom 3, međutim sva pažnja posetilaca i medija je bila usmerena na novu prednju masku, a ne na tehnološke inovacije koje ovaj automobil sa sobom nosi. Klinac koji se od juče loži na automobile je bio očekivano zgrožen dizajnom, dok su matoriji ljubitelji sa odobravanjem klimali glavama dok su fotografisali i4 i slali fotke preko WhatsAppa sa “namig” i “munja” emotikonima.

Saznajte još:

Ništa iz Kine ne može da se proširi brzo po svetu

Sezona sajmova se nastavila odmah u aprilu manifestacijom u Pekingu, gde je zabeležena rekordna poseta u halama. Hiljade posetilaca su se tiskale da vide nove hibridne i električne modele kineskih proizvođača.

S druge strane, šefovi evropskih brendova su spokojno posmatrali gužvu i u pola glasa komentarisali kako je skoro nemoguće da se modeli kineskih proizvođača, ili bilo šta drugo iz Kine, velikom brzinom proširi na njihova i sva ostala tržišta.

Foto:REUTERS/Dado Ruvic/Illustration

VW samo štancuje

Volkswagen je takođe imao zapažen nastup na pekinškom sajmu, gde je održana azijska premijera koncepta ID.3, uz pompeznu najavu još ukupno 246 elektrifikovanih modela koji grupa planira da proizvede na MEB platformi do 2025. godine.

Škoda olakšala izgovor novih modela

Na drugoj strani sveta, u Evropi, Škoda je najavila još nekoliko modela baziranih na platformi Enyaq koji će nositi lako pamtljive nazive: Encorrsq, Enu2q i Enpoguesq.

Pogon na dezinfekciono sredstvo za ruke

U maju je automobilska industrija dobila vetar u leđa iz potpuno neočekivanog pravca. Naime, predsednik SAD Donald Tramp je dao svoju preporuku proizvođačima da razmotre opciju pogona na dezinfekciono sredstvo za ruke koje bi imalo funkciju odbijanja cyber napada na rastući broj polu-autonomnih vozila.

Saznajte još:

Ova preporuka je naišla na podeljena mišljenja, pre svega zbog nesuglasica Volvoa i Fiata oko mirisnih nota pomenutog sredstva – dok su Skandinavci predlagali miris zimzelenog drveća za buduće gorivo, Italijani su insistirali na mediteranskom bilju.

Istovremeno, iz Porschea su pompezno najavili novu opciju dodatne opreme – ključ za njihove modele. Prema prvim najavama iz kompanije, početna cena će biti od 999 evra, u zavisnosti od modela.

Tesla vozi u paralelnu dimenziju

U junu je Ilon Mask tvitovao o radikalnom negativnom ubrzanju novih modela Tesle, kojima će u skoroj budućnosti trebati -2.2 sekunde od 0-100 km/h.

Foto:The Boring Company

Ova do sada nedostižna brzina otvoriće vozačima Teslinih modela portal u paralelnu dimenziju, u kojoj će sve ulici biti prazne a u Tesla salonima će moći da se kupe crvene kupaće gaće po promotivnoj ceni od 299,99 dolara. Kompanija je primila 20.000 rezervacija za novi model u prvih sat vremena.

VW pogrešio u proceni novih modela

Iz Volkswagena je u međuvremenu stigla mala ispravka najave sa pekinškog sajma, pa kompanija sada tvrdi da će  do 2025. svojim kupcima ipak ponuditi 6.246 novih električnih modela.

Dve F1 trke na istoj stazi? Nema šanse

Jul su obeležile vesti iz Formule 1, konkretno sa trke u Silverstonu, gde je postavljen rekord šampionata po gledanosti. Tačno 310.211 gledalaca je bodrilo Luisa Hamiltona na putu do pobede na “domaćem terenu.” Nošen povicima sa tribina i snažnim emocijama, Hamilton u naletu inspiracije predlaže šefovima F1 da razmotre održavanje još jedne trke na istoj stazi, već sledećeg vikenda. Rukovodstvo F1 odbija ovaj predlog na prvu loptu, uz primetno prevrtanje očima i mrmljanje kako nema teorije da se ikada nešto slično organizuje u šampionatu Formule 1.

Audi izgubio jedan prsten

Kraj leta doneo je neočekivanu vest iz Nemačke. Neimenovani kineski proizvođač automobila je saopštio da je postigao dogovor sa Audijem oko kupovine prava na brend DKW, jedan od osnivača grupacije Auto Union iz koje je kasnije nastao Audi.

Foto: Shutterstock/Stasiuk

Šefovi Audija su zadovoljno trljali ruke zbog uspešno završenog posla koji je kompaniji doneo 150 miliona evra, sve dok na sastanak borda direktora nije uleteo kolega iz pravne službe i saopštio da im je promakla stavka iz ugovora koja nalaže da moraju retroaktivno da uklone jedan prsten sa logotipa svih Audija proizvedenih u poslednjih 50 godina.

36.246 novih električnih modela sa znakom VW

U Volkswagenu baš nisu imali mira ove godine, pa su tokom oktobra, verovatno pogurani napretkom i rapidnim razvojem nemačke i globalne ekonomije, pre svega sektora turizma i putovanja, ponovo objavili reviziju sopstvenih planova.

Do 2025. sad nas ipak očekuje, ni manje ni više nego 36.246 novih EV modela koji će nositi svoje vlasnike preko širom otvorenih granica evrozone bez ikakvih ograničenja.

Foto: VW/Twitter

U Volfsburgu takođe procenjuju da će bar 800.000 vlasnika njihovih vozila provesti leto na hrvatskom primorju 2021. godine, prvenstveno na dubrovačkom parkingu uređenom po uzoru na čuveni parking za zmajeve iz serije Igra Prestola.

Daj taj daljinski!

Novembar nam je doneo izuzetno napet kraj šampionata Formule 1. “E JA SAM POBEDIO, I TO BAŠ JAKO!”, izjavio je Valteri Botas koji je tom izjavom odbio da prizna poraz od Luisa Hamiltona u generalnom poretku šampionata. Valteri je ukazao na krađu sekundi u krugovima na više različitih trka – u Teksasu, Monci, na Red Bull Ringu i u Singapuru. Finac je tražio i da se ponovo prebroje krugovi i vremena sa tih trka, kao i da se ceo šampionat proglasi nevažećim.

Ceo automobilski svet na ove zahteve odmahuje glavom u neverici, dok se istovremeno hvata za daljinski upravljač kako bi prebacili kanal na Moto GP.

BMW organizuje roštiljijadu za kraj godine

Nekako smo preživeli sve ove šokove u nadi da će nam decembar doneti nešto mirniji kraj godine ali avaj…
Iz BMW-a javljaju da u svoju gamu proizvoda dodaju i roštilj, inspirisani novim grilom sa Serija 3 i 4. Iako je dizajniran po uzoru na gril, roštilj će biti nešto manjih dimenzija kako bi mogao da primi 24 burgera, 20 rebaraca i 35 kobasica za pravi bavarski piknik u vašem dvorištu.

Foto:Promo

DeLorean nas vozi nazad do januara 2020!

Iz Kine opet pomalo neshvatljive vesti za kraj godine – Kinezi otkupili i kompaniju DeLorean I postavili doktora Emeta Brauna na mesto šefa razvoja novog modela. Dr. Braun u rekordnom roku objavljuje novi patent pogonskog agregata koji ide na kombinaciju benzina i energetskog fluxa, što omogućava putovanje kroz vreme!

Probna vožnja je najavljena nazad do januara 2020. godine, da proverimo da li smo sve dobro shvatili i uradili u ovoj ludoj godini iza nas.

Izvor: Autocar

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar