letnje gume, zimske gume, test guma
Foto: Yauhen_D/Shutterstock

Čak i ako nema vidljivih oštećenja na pneumatiku, tokom vožnje može se primetiti da je guma oštećena.

Ne oslanjajte se isključivo na sistem za nadzor pritiska u gumama, jer se u nekim slučajevima probušena guma sa sporim ispuštanjem vazduha otkrije prekasno, a sistem detektuje samo gubitak pritiska od 20 odsto. Tada vožnja više nije bezbedna.

Pre pucanja gume obično postoje neki znakovi koji to najavljuju. Smanjeni pritisak u gumama značajno menja ponašanje u vožnji: automobil počne da vuče ulevo ili udesno, pri upravljanju se stiče utisak da su gume kao od sunđera, i ljulja se, piše revija HAK.

Ako primetite neke od ovih signala, ostanite mirni i izbegavajte brzu vožnju, uključite sva četiri pokazivača pravca. Zaustavite automobil što je nežnije moguće na bezbednom mestu. Nemojte naglo da kočite – to može uzrokovati proklizavanje zadnjeg dela vozila.

Redovno proveravajte gume i vizuelno da slučajno nema nekih vidiljivih oštećenja, a pritisak proveravajte na svake dve nedelje. Gume treba menjati nakon najviše osam godina, preporučuje nemački ADAC, jer trošenje i starost pneumatika svakako povećavaju rizik.

Stoje u magacinu, godine prolaze – kada gume više nisu bezbedne za kupovinu, saznajte ovde.

Bonus video: Zašto tokom leta ne smemo da vozimo na zimskim gumama

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar