Čak i ako nema vidljivih oštećenja na pneumatiku, tokom vožnje može se primetiti da je guma oštećena.
Ne oslanjajte se isključivo na sistem za nadzor pritiska u gumama, jer se u nekim slučajevima probušena guma sa sporim ispuštanjem vazduha otkrije prekasno, a sistem detektuje samo gubitak pritiska od 20 odsto. Tada vožnja više nije bezbedna.
Pre pucanja gume obično postoje neki znakovi koji to najavljuju. Smanjeni pritisak u gumama značajno menja ponašanje u vožnji: automobil počne da vuče ulevo ili udesno, pri upravljanju se stiče utisak da su gume kao od sunđera, i ljulja se, piše revija HAK.
Ako primetite neke od ovih signala, ostanite mirni i izbegavajte brzu vožnju, uključite sva četiri pokazivača pravca. Zaustavite automobil što je nežnije moguće na bezbednom mestu. Nemojte naglo da kočite – to može uzrokovati proklizavanje zadnjeg dela vozila.
Redovno proveravajte gume i vizuelno da slučajno nema nekih vidiljivih oštećenja, a pritisak proveravajte na svake dve nedelje. Gume treba menjati nakon najviše osam godina, preporučuje nemački ADAC, jer trošenje i starost pneumatika svakako povećavaju rizik.
Stoje u magacinu, godine prolaze – kada gume više nisu bezbedne za kupovinu, saznajte ovde.
Bonus video: Zašto tokom leta ne smemo da vozimo na zimskim gumama
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram