Sneg i led na beogradskim ulicama Foto:Nemanja Jovanović/Nova.rs

Gotovo sve ulice koje su manje frekventne su okovane ledom, a to je jedan od najgorih uslova za vožnju jer nad automobilom teško da imate punu kontrolu. Važno je da budete spremni za takoreći najgore, jer led utiče na ubrzavanje, upravljanje i kočenje.

Možda i najvažniji savet glasi ovako: Ako niste vični vožnji po snegu i ledu ili vas to previše plaši, nekada je bolje odustati i uzeti taksi, ići javnim prevozom ili se dogovoriti da vas neko sa više iskustva u vožnji poveze.

Sigurno najneprijatnija od svih vožnji jeste ona kada nemate apsolutno nikakvu kontrolu nad vozilom, što se dešava upravo kada je kolovoz prekriven ledom. Kočnice kao da nemaju funkciju, klizate se po putu, volan je prestao da usmerava automobil u pravcu u kom želite. Prava katastrofa od situacije.

Ipak, ovaj nemili scenario može da se izbegne. Naime, već sada je vreme kada treba da mislite o tome kako ćete da prilagodite svoju vožnju uslovima na putu, pa kada kolovoz postane opasno klizav, bićete spremni da pravilno reagujete. Dajemo 10 korisnih saveta za sve vozače, kako za one kojima je ovo možda prva godina da voze po ledu, tako i za one iskusnije koji možda treba da se podsete nekih pravila.

1. Ako točkovi proklizavaju pri kretanju i po ledu probajte da krenete iz druge „brzine“, lagano otpuštajući kvačilo i izbegavajući visoke obrtaje – to će sprečiti proklizavanje točkova.

2. I po ledu važi savet da ako u vašem vozilu postoji opcija odabira režima vožnje – izaberite „snow“.

3. Kada ste krenuli vozite u višim stepenima prenosa, i nemojte voziti brzo kako ne biste izgubili kontrolu nad automobilom.

4. Put kočenja se po ledu i snegu produžava i za 10 puta! Zato ostavite dovoljno mesta između vašeg i automobila ispred vas. Računajte na to da možda nećete moći da se oslonite na kočnice kako biste se zaustavili. Zato je najvažnije da po ledu vozite vrlo polako i to je jedini način koji će omogućiti da se koliko toliko bezbedno zaustavite.

Foto: Printscreen/RTS

5. U krivinama, pre raskrsnica ili nizbrdice smanjite brzinu ranije kako biste imali kontrolu i bili u odgovarajućem stepenu prenosa pre prolaska.

6. Čak iako je ulica očišćena, računajte na to da pešački prelazi (zebre) i dalje mogu biti izuzetno klizavi pa značajno usporite pre ove horizontalne signalizacije kako biste mogli da se zaustavite ako vam pešak „izleti“.

7. Proklizavanje po ledu je najveća briga vozača koji voze po zaleđenom kolovozu. Ako vaše vozilo izgubi prianjanje, sklonite nogu sa pedale gasa i usmerite prednje točkove u pravcu u kom želite da se krećete. To ćete najlakše uraditi tako što ćete pogled usmeriti tamo gde želite da idete, a ruke će sa volanom uraditi ostalo.

8. Probajte da unapred odredite rutu. Idite glavnim putevima jer su oni najverovatnije očišćeni ili posuti rizlom.

9. Kada je ovakva situacija, izbegavajte vožnju uzbrdicama i nizbrdicama, pa ako postoji opcija, uvek je bolje parkirati auto malo dalje i ići peške, nego da se nađete u situaciji da vam vozilo prokliza na nizbrdici.

Sneg u Beogradu Foto:Čitalac Nova.rs

Pogledajte kako je prošao ovaj vozač na jednoj nizbrdici u Beogradu.

10. Imajte na umu da i kada se led istopi, postoje deonice na kojima je ostao, a one su uglavnom u senci drveća ili zgrada. Ovde pročitajte kojih 10 predmeta nikako ne bi trebalo da ostavljate u vozilu kada je zima.

Bonus video: Vozimo žutom trakom, ocenjujemo pešake i testiramo novu BMW Seriju 2 u M240i verziji

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare