Foto:Shutterstock

Iako se koriste za povećanje bezbednosti na putevima, industrijska so i rizla mogu biti opasni, pa vožnja po posutim putevima zahteva određeno znanje.

Svi znamo da je vožnja tokom zime, po snegu i ledu značajno rizičnija od one kad je kolovoz suv. Iako se svi kreću sporije, proklizavanje može napraviti čudo. Zato se putevi posipaju industrijskom solju i rizlom kako bi se sprečilo stvaranje leda na kolovozu i olakšala vožnja po snegom prekrivenim putevima.

Međutim, i vožnja po ovako tretiranim putevima zahteva određeno znanje. Kada su vremenski uslovi vrlo loši, tada je najbolje razmotriti opciju da li uopšte kretati na put.

Ipak, u izuzetnim okolnostima, kada jednostavno nemate izbora i morate da krenete onda se makar pobrinite da vozite izuzetno oprezno, pogotovo na zaleđenom putu.

Opasna prljavština sa puta

Industrijska so koja se posipa po ulicama vrlo brzo će isprljati vetrobran, farove, tablice i zadnji deo vozila i to do neprepoznatljivosti. Automobili koji nemaju opciju pranja farova, primera radi, osvetljenje će im biti umanjeno za 40 odsto, a posle dvadesetak kilometara vožnje po mokrom, posutom putu, i pažnja će se umanjiti.

Kada ste na dužem putu, savetuje se da se redovo zaustavljate na pumpama i uklanjate prljavštinu sa farova i vetrobrana.

Takođe, u prtljažniku možete da čuvate vodu kojom ćete oprati svetla, stakla i ogledala. Tada taman dopunite tečnost za vetrobran ukoliko treba.

Bez preticanja zimske službe

Kada ste na putu izbegavajte preticanje kamiona zimske službe koji posipa so i rizlu po kolovozu, jer moguće da put ispred njega još nije tretiran.

Foto:Shutterstock

Ukoliko i malo sumnjate, ne rizikujte jer preticanje možete da završite na izuzetno klizavom putu prekrivenom ledom. Takođe, po jakom snegu nikada nemojte zaobilaziti kamion koji čisti sneg.

I posuti putevi mogu biti zaleđeni

Iako se putevi posipaju kako bi vozila imala bolju trakciju, neki delovi puta možda nisu kompletno tretirani, pa su preostali neki zaleđeni delovi. Zato vozite ujednačenim tempom kako biste bili bezbedni vi i oni koje vozite.

Rastojanje

I po posutim putevima treba držati veće rastojanje jer kada ste previše blizu vozilu ispred možete doći u situaciju da rizla koju ono baca iza sebe na putu udari u vaš vetrobran i izazove štetu.

Foto:Shutterstock

Dakle, priprema je pola zdravlja, jer jedino tako možemo izbeći opasne situacije dok smo za volanom na zavejanim ili zaleđenim putevima. Nemojte se previše oslanjati na to da će vas performanse bezbednosnih sistema u vozilu izbaviti iz nevolje – ne žurite, pobrinite da uvek dobro vidite svuda i nosite potrebnu opremu.

Redovno pranje vozila

Važno je da automobil tokom zime redovno perete jer industrijska so, kao i rizla mogu napraviti oštećenja na vozilu, poput korozije na dostupnim delovima ogibljenja.

Foto:Shutterstock

Uvek temeljno perite vozilo tokom zime (pranje odozdo) kako biste sprečili so da reaguje. Ispod koje temperature ne bi trebalo da koristite auto-perionicu pročitajte ovde.

Bonus video: Ekskluzivni test – Vozili smo Cupru Formentor VZ5

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar