Foto:Volkswagen AG

IAA Salon automobila tradicionalno se održava svake druge godine u Frankfurtu, ali je 2019. doneta odluka da se ova manifestacija preseli u Minhen. Prvi veliki sajam automobila u Evropi od početka pandemije održaće se od 7. do 12. septembra, ali i pored činjenice da mnogi proizvođači neće učestvovati, očekuje se veliki broj premijera.

Pored svih izazova koje donosi pandemija, ovaj događaj će se ipak održati ove godine i to pod nazivom IAA Mobility. Kako samo ime govori, fokus je na mobilnosti, pa će pored automobila biti predstavljeni i bicikli, električni trotineti ali i neka inovativna rešenja poput letećih automobila i autonomne vožnje.

U skladu sa odlukom Evropske unije da od 2030. zabrani prodaju benzinaca i dizelaša, predstojeći Salon automobila u Minhenu biće jasan pokazatelj pravca kretanja automobilske industrije u narednim godinama. Skoro sve premijere biće potpuno električni automobili, a na domaćem terenu dominiraće nemački proizvođači.

Mercedes je spremio 8 premijera, a od tog broja čak 5 su potpuno elektirični automobili. Najznačajniji novitet je Mercedes EQE koji će biti direktan rival Tesli Model S, a evropsku premijeru će doživeti i EQB.

Foto:Mercedes-Benz

Biče predstavljena i performantna AMG izvedba njihove najveće električne limuzine EQS, a najavljen je i koncept EQS SUV Maybach, koji će biti električna verzija modela GLS. Pored toga, najavljen je i prvi električni SUV model brenda Smart.

Audi je za Salon automobila u Minhenu spremio koncept Grand Sphere koji prikazuje njihovu viziju potpuno električnog i autonomnog naslednika modela A8. Što se BMW-a tiče, glavna pozornica je nakon 70 godina u Frankfurtu konačno stigla u njihov grad, pa ne čudi činjenica da će imati najveći štand. Kao i kod konkurencije, fokus će biti na električnoj mobilnosti, pa će posetioci moći da po prvi put uživo vide BMW iX i BMW i4, kao i revolucionarni električni skuter BMW CE 04.

Foto:Promo

Jedna od najiščekivanijih premijera Salona u Minhenu je Renault Megane ali kao električni SUV. Megane E-Tech postavljen je na novu CMF-EV platformu, a prema najavama imaće domet od 450 kilometara.

Foto: Renault

Dacia je takođe spremila novitet, a radi se o porodičnom sedmosedu koji bi trebalo da bude zamena za Lodgy. Najverovatnije će, kao i novi Sandero, biti postavljen na CMF-B platformu što znači da postoji mogućnost i hibridne verzije.

Trend da veliki proizvođači preskaču sajamske manifestacije zbog visokih troškova nastavlja se i u Minhenu. Toyota i General Motors neće biti prisutni u glavnom gradu Bavarske, ali i kompletna Stellantis grupacija. Tu spadaju Fiat, Peugeot, Citroen ali i Opel koji neće imati priliku da se predstavi domaćoj publici.

Mnogi proizvođači i dalje kriju svoje karte, ali sasvim je jasno da će ovogodišnji Salon automobila u Minhenu biti pokazatelj neminovne električne budućnosti automobilske industrije. Jedina dilema jeste ko će potrajati duže, sajmovi automobila ili motori sa unutrašnjim sagorevanjem?

Bonus video: Izgled unutrašnjosti novog Mercedes-Benza SL

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar