Ekipa sa YouTube kanala „Garage 54“ o čijim smo dogodovštinama već pisali nekoliko puta, ponovo je napravila jedan eksperiment vredan pomena. Rešili su da preprave motor na Ladi kako bi mogao da koristi benzin i dizel istovremeno.
Tačnije, jedna polovina motora koristi bezolovni benzin, dok je pokretač druge polovine dizel. Ideja o vozilu sa dva različita goriva nije nova, jer već postoje kombinacije benzina i tečnog naftnog gasa, kao i benzina i metana.
Međutim, nijedno produkcijsko vozilo nikada nije koristilo benzin i dizel istovremeno. Razlog je očigledan, ova dva goriva imaju različite načine paljenja, i zato ne treba da se mešaju. Ipak, ovo nije sprečilo Vlada i njegovu ekipu sa kanala „Garage 54“ da probaju.
Ova ekipa je već presekla motor jedne Lade na pola kako bi videli da li će i dalje da radi, a nakon toga su i napravili vrlo brz i opasan hidraulički mehanizam otvaranja i zatvaranja prozora. Ipak, novi poduhvat je možda i najambiciozniji.
Uostalom, pogledajte kako je to izgledalo:
Rešenje je u korišćenju dva karburatora, jedan za dizel i drugi za benzin. Iznenađujuće, bez problema su upalili motor, i na samom početku sve je izgledalo sasvim normalno. Međutim, kada je dizel ušao u cev za gorivo, automobil je počeo da ima probleme. Motor je počeo da pravi čudne zvukove, a iz auspuha je počeo da izlazi plavi dim. Nedugo nakon toga, motor je odustao i više nije hteo da pruži punu snagu.
Pored toga, ova čudna kombinacija uspela je da omogući Ladi da pređe određenu distancu. Vlad smatra da je razlika u stepenu kompresije dovela do toga da se dizel ne pali onako kao što bi trebalo. Ipak, ekipa sa kanala „Garage 54“ je ovaj eksperiment ocenila kao uspešan, a ukoliko bi uspeli da povećaju stepen kompresije u dva cilindra motor bi možda mogao da radi bez ikakvih problema.
Bonus video: Vozimo Yaris Cross, rešavamo misterije kružnih tokova i udarnih rupa
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare