Jedan od glavnih razloga gubitka energije je pretvaranje naizmenične struje (kada izlazi iz utičnice) u jednosmernu struju baterija.
Nemački autoklub ADAC sproveo je eksperiment s četiri električna automobila. Renault Zoe, Fiat 500e, Tesla Model 3 i VW ID.3 upoređeni su pri punjenju na kućnu utičnicu i na wall box (zidnu kutiju).
Rezultat je bio jasan – kod punjenja iz kućne utičnice gubici su najveći. Kod Renaulta Zoe nestalo je dobrih 24 posto električne energije, a kod Tesle Model 3 15,2%, slede VW ID.3 (13,6%) i Fiat 500e (12,7%).
Gubici su se značajno smanjili kod punjenja na wall box-u s 11 kWh. Kod Renaulta Zoe odliv energije pao je na 9,7 posto, kod Tesle na 7,7 posto, kod VW-a ID.3 na 9 posto, a kod Fiata na 6,3 posto.
Jedan od glavnih razloga gubitka energije je pretvaranje naizmenične struje (kada izlazi iz utičnice) u jednosmernu struju baterija.
Relevantni gubici takođe se javljaju u 12-voltnom električnom sistemu vozila zbog brojnih kontrolnih jedinica koje su aktivne tokom procesa punjenja, piše revija HAK. Nezanemarljivi gubici takođe nastaju, recimo, ako je kabl do utičnice predugačak.
Bonus video: Život sa električnim Mercedesom u Srbiji
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare