Foto:Škoda

Nova Škoda Superb stiže 2024. godine s elegantnim osveženim izgledom. Sudeći prema najavama, očekuje se blagi porast dužine i međuosovinskog rastojanja, ali i gomila tehnoloških unapređenja.

Škoda je svojom novom Octavijom i potpuno električnim SUV-om Enyaq iV napravila ogroman korak, ali svakako da kompanija nije zaboravila na vodeću limuzinu/karavan – Superb. Ovaj model slavi 20. rođendan, o čemu smo već pisali na našem portalu, dok nedavne „špijunske“ fotografije četvrte generacije ukazuju na novi pristup dizajnu.

Češka limuzina i dalje će koristiti MQB modularnu platformu Volkswagen grupe. Međutim, sudeći prema fotografijama testnog automobila u Combi, odnosno karavan verziji, primećujemo blagi porast dužine i međuosovinskog razmaka. To je verovatno urađeno kako bi se model dodatno udaljio od Octavije, koja je takođe porasla u svojoj četvrtoj generaciji.

AutoExpress je objavio i ekskluzivne fotografije kako bi novi model trebalo da izgleda:

 

Kako piše Auto Klub, unutrašnjost bi takođe trebalo da iskoristi dodatnu dužinu najnovije generacije, ali će krovna linija koja će imati oblik kupea. Bočni profil biće poboljšan snažnim linijama ramena duž bokova, a iste je Škodin dizajner Petr Matusinec identifikovao kao jedan od ključnih kriterijuma dizajna. Uz to, očekujemo jednu od najširih Škodinih rešetki ikada.

 

Ono što će se dogoditi u kabini novog Superba moglo bi se nazvati revolucijom, jer su potvrđene funkcije poput interakcije korisnika s kontrolama. Reč je o kontroverznom području unutar VW Grupe, izazvano mešovitim reakcijama na kokpit Golfa 8.

Izvršni direktor Škode, Thomas Schafer, navodi da će sa Superbom doći do temeljnih revizija: ‘Unutrašnjost automobila je veliki korak napred. Koristiće naš novi korisnički jezik, kog će prvo dobiti Superb, a zatim Kodiaq‘.

Što se tiče motora, novog Superba pokretaće poslednja generacija motora s unutrašnjim sagorevanjem VW Grupe – 2,0-litarski benzinski i dizel motori kompatibilni s Euro 7 pravilima o emisiji štetnih gasova, koji će se uvesti 2025. godine.

Tu je i nova plug-in hibridna varijanta, koju je Schafer nedavno potvrdio Auto Expressu.

‘Videćemo neke elemente iz Enyaqa, ali mislimo da moramo da ostavimo neke tradicionalne kontrole, a ne samo da se igramo s najvećim ekranom u industriji. Ako postoji jedna marka koja bi trebalo da bude funkcionalna, jasna i laka za korišćenje, to smo mi’.

Bonus video: Vozili smo aktuelne Porsche modele po Srbiji

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare