Fiat 500, Stellantis
Foto: Shutterstock/MikeDotta

Električni automobili izgledaju neizbežno. Proizvođači širom sveta investiraju u tehnologiju dok daju hrabre izjave da će celokupnu gamu transformisati u potpuno električnu. Pojedini su čak dali i rokove za ovu promenu. Međutim, prema rečima izvršnog direktora Stellantisa Carlosa Tavaresa, žurba za elektrifikacijom ne dolazi od proizvođača, već od političara, što bi moglo da donese određene rizike.

Tavares je medijima saopštio da bi „brutalnost“ evropske zabrane korišćenja motora sa unutrašnjim sagorevanjem od 2035. mogla da dovede do „socijalnog rizika“.

Ovaj rok tera proizvođače da veoma brzo promene svoje lance snabdevanja i unaprede fabrike kako bi ispoštovali nove zakonske okvire. Tavares je prethodno obećao da kompanija neće zatvoriti nijednu svoju fabriku u Evropi, ali je isto dodao da će Stellantis morati da „ostane kompetitivan“.

On smatra da postoje bolji načini da se smanji emisija CO2 koji su jeftiniji i brži od tranzicije na električne automobile. Prema njegovim rečima, električni automobil mora da pređe oko 70.000 kilometara da bi nadoknadio karbonski otisak njegove proizvodnje. Tavares misli da su hibridna vozila bolji izbor za smanjenje emisije ugljen-dioksida, jer su jeftinija za dizajniranje i proizvodnju, a samim tim i za kupovinu.

Stellantis je saopštio da će uložiti više od 30 milijardi evra u razvoj električnih vozila do 2025. godine, sa planom da svaki od 14 brendova unutar grupacije nudi potpuno električne automobile. Plan elektrifikacije podrazumeva predstavljanje 20 novih modela na struju do kraja 2023, a pojedini brendovi kao što su Alfa Romeo i Lancia će postati potpuno električni do 2027.

Više informacija o planovima elektrifikacije Stellantisa saznaćemo 1. marta, kada će ova grupacija predstaviti dugoročni strateški plan. Stellantis možda daje hrabra obećanja baš kao i ostali proizvođači, ali tranzicija neće biti jednostavna zbog kompleksnosti razvijanja novih pogonskih tehnologija ali i sve oštrijih zakonskih regulativa.

Bonus video: Valja li nova Opel Mokka?

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar