Foto:Škoda

Škoda je objavila da planira električnu verziju njihovog najprodavanijeg automobila. Kada stiže, kako će izgledati i koliki će joj biti domet?

Razvoj prve ikada električne verzije modela Škoda Octavia je u toku, a prodaja bi trebalo da počne kasnije tokom ove dekade.

Pre nego što najprodavaniji automobil proizvođača iz Mlade Boleslave dobije verziju sa nultom emisijom štetnih gasova, Škoda će osvežiti aktuelne varijante sa hibridnim pogonom i motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, a redizajnirana Octavia bi trebalo da se nađe u prodajnim salonima 2024.

Kada električna Octavia bude predstavljena, postaće deo već bogate game električnih automobila iz Škode. Do 2026. očekuje se SUV sa sedam sedišta, gradski automobil i krosover, ali i mini SUV koji bi bio zamena za model Fabia.

Izvršni direktor Škode, Klaus Zellmer, izjavio je da trenutno razmatraju opciju električne Octavije pre potencijalne zabrane prodaje automobila sa motorima SUS u Evropi od 2035. Kompanija iz Češke planira da od 2030. godine 70 procena ostvarenog profita bude od prodaje električnih automobila.

Ipak, Zellmer nije isključio mogućnost da Octavia sa konvencionalnim pogonom nastavi u nekom obliku, kako bi omogućili široj globalnoj publici priliku da kupe ovaj automobil. Takav model bi najverovatnije ostao na aktuelnoj platformi, dok bi električna Octavia bila postavljena na platformu Volkswagen Grupe namenjenu isključivo za električne automobile.

S obzirom na to da je plan da Octavia EV bude predstavljena do kraja ove dekade, najverovatnije neće koristiti MEB platformu na koju su postavljeni VW ID.3 i VW ID.4, već će biti jedan od prvih modela koji će koristiti novu SSP platformu, koja će biti predstavljena 2025.

Očekuje se da će električna Octavia dobiti robusniji izgled od trenutnog modela. Kada bude predstavljena, najverovatnije će koristiti unapređenu verziju nove Škodine baterije od 89 kWh, koja bi trebalo da debituje za dve ili tri godine sa dometom većim od 600 kilometara. Standardna verzija bi mogla da ima dva elektromotora, dok bi četiri elektromotora pokretala sportske RS varijante.

Bonus video: Pogledajte nove Dačije, test Toyote Aygo X i akciju sa Srbija relija

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Komentari

Svi komentari (2)