Foto: Škoda/Promo

Najpraktičnija Škoda je čest izbor porodičnih ljudi u Srbiji, a pored ogromnog prostora za putnike i prtljag, Superb karavan nudi i široku gamu motora i vrhunsku opremu. Treća generacija koja se proizvodi od 2015. se pokazala kao izuzetno uspešna, a polovni primerci se sada mogu kupiti za razumnu cenu.

Ukoliko ste ikada imali problem sa shvatanjem koncepta beskonačnosti, dovoljno je da zavirite u prtljažnik Škode Superb karavan kako bi vam sve bilo jasno.

Foto: Škoda/Promo

Sa 660 litara zapremine, i skoro 2.000 litara sa oborenim sedištima, Škoda Superb karavan treće generacije je jedan od najpraktičnijih automobila današnjice. Međutim, prosta zapremina nije jedini faktor, jer je način na koji je taj prostor zamišljen i iskorišćen zapravo ono što Škoda možda i najbolje radi od svih proizvođača.

Motori

O svestranosti ovog automobila svedoči i ponuda motora, jer svaki kupac može da nađe nešto po svojoj meri. U početku je bio dostupan 1,4-litarski benzinac sa 125 KS i 150 KS, koji je sa redizajnom 2018. zamenjen sa 1,5-litarskim agregatom sa 150 KS. Za one kojima ovo nije dovoljno snage, tu je i dvolitarski benzinski motor sa 220 KS i 280 KS. Najsnažniji agregat je sa redizajnom dobio 10 KS više, a u ponudu je dodata i slabija verzija sa 190 KS. Plug-in hibrid sa 218 KS se u ponudi našao 2020. godine, kao idealna kombinacija niske potrošnje i odličnih perfomansi.

Foto: Škoda/Promo

Međutim, kod nas su znatno popularniji dizelski agregati. Najslabiji agregat ima zapreminu od 1,6 litara i 120 KS, a zlatna sredina ponude je dvolitarski TDI sa 150 KS. Upravo ova dva motora su bila najpopularniji izbor među kupcima, a neki od njih su se odlučili i za snažniju verziju dvolitarskog motora sa 190 KS, koji je sa redizajnom dobio 10 „konja“ više. Što se menjača tiče, kupci imaju izbor između šestostepenog manuelca i sedmostepenog DSG automatika sa dvostrukim kvačilom.

Foto: Škoda/Promo

Oprema

Kada se priča o opremi, u osnovnom paketu su bili dostupni klima uređaj, Bluetooth, digitalni radio i ekran osetljiv na dodir od 6,5 inča, koji je sa redizajnom povećan na dijagonalu od 8 inča. Već sledeći paket opreme donosi 17-inčne aluminijumske felne, dvozonski klima uređaj, zadnje parking senzore i adaptivni tempomat.

Foto: Škoda/Promo

Oni najbolje opremljeni primerci imaju i digitalnu instrument tablu i veći centralni ekran, uz brojne opcije komfora poput kožnih sedišta sa grejanjem, hlađenjem, masažom i naravno memorijom.

Najbolji izbor

Prilikom kupovine polovnog Superba karavan, najvažnije je odabrati agregat koji vam najviše odgovara. Benzinac sa 150 KS pozitivno iznenađuje sa snagom, dok su verzije sa 190 KS i 220 KS izuzetno brze, dok 2.0 TSI 280 stiže od 0 do 100 km/h za svega 5,3 sekunde.

Što se dizela tiče, dvolitarski motor sa 150 KS je najčešći izbor kupaca, i to sa dobrim razlogom, jer predstavlja idealan kompromis između niske potrošnje i pristojnih performansi. Ovaj motor je toliko dobar da se verzija sa 200 KS čini nepotrebnom.

Sve verzije Superb karavana su vrlo upravljive, a ukoliko izbegnete primerak sa 19-inčnim točkovima, očekuje vas i vrlo komforna vožnja. Vozačka pozicija je odlična, a instrumenti i prekidači su tamo i gde ih očekujete, enterijer je kvalitetno izrađen, a o prostoru ne treba trošiti reči.

Foto: Škoda/Promo

Obratite pažnju – Treća generacija Superba je imala nekoliko opoziva, a modeli iz 2018. i 2019. bi mogli da imaju nedovoljno obrtnog momenta pri manjim brzinama, što je problem koji se rešava jednostavnom nadogradnjom softvera. Pojedine električne funkcije primeraka iz 2015. bi mogle da iznenada prestanu sa radom, zbog pogrešno instaliranih kablova. Tokom godina je bilo još nekoliko manjih problema, pre svega sa šiberom i vozačkim vazdušnim jastukom, pa je najbolje proveriti sa zvaničnim dilerom da li je polovni primerak bio opozvan u nekom trenutku.

Cene

Škoda Superb karavan je vrlo popularan automobil među kupcima polovnjaka, a cena naravno zavisi od godišta, kilometraže, motora, opreme, i generalnog stanja automobila. Na domaćim oglasima, najjeftiniji primerak koji je star 7 godina, košta 12.500 evra, a za pristojno opremljen i očuvan primerak potrebno je izdvojiti oko 15.000 evra. Najskuplja polovna Škoda Superb karavan koju smo mi pronašli ima cenu od 25.000 evra.

Pogledajte listu 10 najpouzdanijih polovnjaka.

Bonus video: Vozili smo Peugeot 308 karavan – jeste lep, ali je i vrlo skup

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare