WRC, Hyundai
Foto: Promo

U WRC-u nije slučaj kakav imamo u Formuli, gde se uporedo održavaju trke sa bolidima koje pokreću turbo-motori i one sa električnim, u Formuli E. Kada je reli u pitanju, ove sezone se opraštamo od konvencionalnih motora SUS, koji su 30 godina unazad neverovatnim zvukom raspamećivali sve zaljubljnike u automobile. Od 2022. počinje era hibrida.

Hyundai je prvi počeo sa testovima svog i20 N modela za reli, koji je zadržao četvorocilindarski turbo-motor, ali je dobio i elektromotor od 135 KS smešten pozadi. Svi učesnici WRC-a moraju da od 2022. godine pređu na elektrifikovane pogone, a plan je da se na struju vozi u padoku i na veznim deonicama.

WRC, Hyundai
Foto: Promo

Neko će reći da je to u redu, jer na taj način neće biti ugrožen doživljaj sa brzinaca, i to je istina. Ali, čitav WRC spektakl nije samo na brzinskim ispitima – štaviše neopisiv doživljaj je čuti ove automobile i pratiti ih upravo na tim veznim deonicama na javnom putu. Tu su mogli da ih čuju i vide svi prolaznici, a ne samo gledaoci relija. Setimo se da su na nedavno održanom reliju u Hrvatskoj upravo na tim veznim deonicama bile mase ljudi koje su u gradskim zonama, ili pored svojih kuća gledali, slušali i snimali ova fenomenalna vozila kako odlaze na start.

reli, hrvatska, WRC
Foto:WRC

Pored tih kuća, pa sve do samog starta reli automobili će od sledeće godine voziti na struju, dakle bez zvuka. Isto važi i za padok, mesto gde su se mase okupljale kako bi sa što manje udaljenosti mogli da ih vide i čuju.

Ipak, vremena se menjaju, pa u ovom slučaju čak treba da budemo i zadovoljni što nisu odmah prešli isključivo na elektromotore. To će se desiti verovatno za nekoliko godina, ako ne i pre jer za sada je “hibridna era” potpisana do 2024. U svakom slučaju, evo šta se sprema za sledeću sezonu.

Hyundai testira svog Rally 1 takmičara na bazi i20 N. Pored promene dizajna i brendinga, proporcije će ostati gotovo iste, kao i osnovni 1.6 turbo-motor sa 4 cilindra. Hibridni sistem, koji će se takođe koristiti Toyota i Ford u svojim reli automobilima, sadrži elektromotor snage 135 KS i 180 Nm postavljen na zadnjoj osovini, kao i bateriju od 3,9 kW koja će omogućiti dovoljan domet na struju za kratke relacije, odnosno kada se automobil ne vozi agresivno.

WRC, Hyundai
Foto: Promo

To znači da će nove hibridne jedinice raspolagati sa ukupnom snagom od preko 500 KS (380 iz 1.6 motora + elektromotor). Ali performanse neće biti isto toliko bolje, jer u obzir treba uzeti i povećanje mase usled novih komponenti, dodatnih ojačanja, a posebno baterije.

U slučaju Hyundaija, oni kreću od nule jer menjaju osnovu, odnosno Rally 1 biće baziran na i20 N modelu, a ne više na standardnom i20.

Prve test vožnje održane su na jugu Francuske, a dalji razvoj nastavlja se u Nemačkoj.

Novi reli automobil biće testiran širom Evrope kako bi proverili sposobnost na svim terenima kakvi ih čekaju spram WRC kalendara.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar