Francuski SUV je već 15 godina pravi hit među kupcima, a posebno druga generacija koja je debitovala 2017. godine. Aktuelni Peugeot 3008 je mnoge kupio svojim avangardnim dizajnom, ali i kvalitetnim agregatima, modernom tehnologijom i komforom za sve putnike. Ako razmišljate o kupovini ovog SUV-a, bilo novog ili polovnog, za vas smo spremili sve informacije, kao i vrline i mane Peugeota 3008.
Prvi Peugeot 3008 predstavljen je sada već davne 2008. godine, kao adut francuske kompanije u segmentu koji je započeo Nissan sa modelom Qashqai. Ipak, dizajnerski je ovaj model bio čudan spoj SUV-a, monovolumena, karavana i hečbeka, ali je zbog ekonomičnih dizelskih agregata i praktičnosti bio privlačan kupcima. Ipak, druga generacija je napravila bum, pre svega svojim atraktivnim dizajnom.
Druga generacija Peugeota 3008 debitovala je u septembru 2016. godine na Salonu automobila u Parizu. Oštar i avangardan dizajn je bio glavna karakteristika novog modela, što mu je omogućilo da postane jedan od najpopularnijih automobila u C-SUV segmentu. Što se dimenzija tiče, novi 3008 je sa dužinom od 4.450 mm, širinom od 1.840 mm i visinom od 1.620 mm bio nešto duži, niži i širi od prethodnika.
Peugeot 3008 modelskih godina 2017, 2018, 2019 i 2020. je bio izuzetno uspešan na tržištu, ali kako to ide u modernoj automobilskoj industriji, unapređenja su potrebna kako bi automobil ostao konkurentan.
Tako je 1. septembra 2020. predstavljen redizajniran Peugeot 3008 modelske godine 2021. Promenjen je izgled prednjeg dela koji je u skladu sa modelima 208 i 508, unapređena je tehnologija, osvežena unutrašnjost, a francuski SUV je sa redizajnom dobio i blago izmenjena zadnja svetla.
Peugeot 3008 ima enterijer koji je prosečno prostran za jedan kompaktni SUV, ali je vrlo modernog izgleda, a kabinom uglavnom dominiraju kvalitetni materijali.
Ispred vozača se nalazi mali upravljač koji je nisko postavljen, a pogled iznad upravljača otkriva digitalnu instrument tablu. Na centralnoj konzoli nalazi se ekran infotejment sistema osetljiv na dodir čija veličina zavisi od paketa opreme, a ispod displeja nalaze tipke koje služe kao prečice za pristup različitim podešavanjima vozila.
Dodatna oprema modela Peugeot 3008 uključuje full LED prednja svetla, adaptivni tempomat, 18-inčne aluminijumske felne, ambijentalno osvetljenje i još mnogo toga.
Mnogi kupci modela Peugeota 3008 su birali benzinski motor zapremine 1,2 litara, koji ima tri cilindra, ali zahvaljujući turbo punjaču nudi pristojne performanse i razumnu potrošnju. Ovaj agregat razvija 130 KS i od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,5 sekundi. 1.6 benzin je dosta snažniji, sa 180 KS, a Peugeot 3008 sa ovim motorom do „stotke“ ubrzava za 8 sekundi.
Dizelski motori su bolji za veće kilometraže, zbog niske potrošnje goriva. Na početku prodaje, Peugeot 3008 je imao 1.6 HDi motor sa 100 i 120 KS, a druga opcija je bolja jer obe verzije imaju istu potrošnju. U ponudi je bio dostupan i 2.0 HDi sa 150 KS, ali je i potrošnja goriva kod ovog agregata bila nešto veća.
Kasnije je Peugeot 3008 dobio novu opciju, 1,5-litarski dizel sa 130 KS koji je verovatno i najbolji kompromis između snage i potrošnje. Ovaj primerak od 0 do 100 km/h ubrzava za oko 11 sekundi.
Najsnažnije verzije Peugeota 3008 imaju hibridni pogon. Slabija verzija Peugeot 3008 Hybrid razvija 225 KS u kombinaciji 1,6-litarskog benzinca i elektromotora. Najsnažniji Peugeot 3008 ima oznaku Peugeot 3008 Hybrid4, a dodatni elektromotor mu obezbeđuje pogon na svim točkovima zajedno sa čak 300 KS, što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za svega 6,1 sekundu. Hibridne verzije donose i nisku potrošnju u gradskim uslovima, ali po znatno većoj ceni.
Aktuelni Peugeot 3008 modelske godine 2023. je poslednji primerak druge generacije, jer se premijera novog modela očekuje već tokom ove godine.
Treća generacija će dobiti i potpuno električnu verziju sa oko 700 kilometara dometa, a očekuje se da će varijanta na struju biti predstavljena već u septembru. Novi Peugeot 3008 će imati drugačiji karoserijski oblik sa padajućom linijom krova, a u unutrašnjosti će dominirati zakrivljeni ekran sa dijagonalom od 21 inča.
Što se tiče druge generacije francuskog SUV-a, vlasnici nisu prijavili veliki broj problema i kvarova. Panoramski krov koji poseduju određeni primerci treba izbegavati, jer može da dođe do curenja vode, a pojedini vlasnici su izjavili da ih muči slab prijem digitalnog radija.
Ako testirate 3008 i primetite da je ručni menjač prilično neprijatan za korišćenje i da je ponekad teško ubaciti u brzinu, nemojte da se šokirate. Ovo je slučaj kod svih automobila sa manuelnim menjačem, bilo da se radi o novom ili polovnom primerku. Pored toga, Peugeot 3008 je poznat po ekranu osetljivom na dodir koji nema baš najbrže reakcije, pa je tako za kontrolu nekih osnovnih funkcija poput klimatizacije potrebno malo strpljenja. Ako vam se ne sviđa infotejment sistem Peugeota, tu su Apple CarPlay i Android Auto.
Automobili su u poslednjih nekoliko godina znatno poskupeli, a nažalost, isti slučaj je i sa modelom Peugeot 3008. Nov primerak može da se nabavi po početnoj ceni od 35.790 evra, dok je za najjeftiniju verziju sa dizelskim motorom potrebno izdvojiti 39.790 evra. Što se hibridnih varijanti tiče, slabija sa 180 KS ima početnu cenu od 51.590 evra, dok Peugeot 3008 Hybrid4 u osnovnom Active paketu opreme košta 54.090 evra.
Većina kupaca u Srbiji će zbog visoke cene novih automobila radije odabrati par godina star polovnjak, a izbor na tržištu što se tiče modela Peugeot 3008 je vrlo pristojan. Kada govorimo o drugoj generaciji, polovni primerci se mogu pronaći za 14.000 evra, dok je za bolje opremljene modele sa nešto manjom kilometražom potrebno izdvojiti između 18.000 i 20.000 evra. Na tržištu polovnjaka dostupno je i nekoliko Peugeota 3008 nakon redizajna koji su stari svega godinu ili dve, a oni startuju sa cenom od 22.000 evra.
Sve u svemu, radi se o jednom veoma estetski privlačnom SUV-u koji donosi praktičnost i komfor za celu porodicu, uz nekoliko manjih nedostataka, koji definitivno nisu razlog da se odustane od kupovine ovog francuskog automobila.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar