Da frka evropskih proizvođača automobila od američke Tesle postaje sve veća vidimo na raznim poljima.
Ulazak Tesle na evropsko tržište ne odgovara svima. Setimo se koliko je bilo peripetija pri izgradnji prve Tesline fabrike u Evropi, kada se desio niz stopiranja zbog različitih razloga koji su se ticali kako zemljišta, zatim šuma i životinja.
Osim što su Teslu nemački proizvođači automobila „šikanirali“, tada su to uspeli i ekolozi. Po nalogu nemačkog suda i nakon uspešne tužbe ekoloških udruženja, Tesla je morala da obustavi pripremne radove za izgradnju fabrike električnih automobila.
Konstrukcija gigafabrike vredne 5,8 milijardi evra bila je pod budnim okom nemačke javnosti od samog početka izgradnje. Izgradnja fabrike je kasnila, pre svega zbog apela nemačke javnosti da će imati loš uticaj na životnu sredinu. Elon Musk je u avgustu posetio Nemačku gde je razgovarao sa čelnicima države o ovim problemima, a još uvek se čeka potvrda pokrajine Brandenburg da je ovo postrojenje kompanije Tesla u skladu sa ekološkim propisima. Međutim, Elon Musk je na Twitteru pozvao sve zainteresovane građane Brandenburga i Berlina da posete fabriku i da se sami uvere u njen kvalitet.
Sa druge strane, ni prodajne brojke ne idu u prilog evropskoj konkurenciji jer je Tesla Model 3 najprodavaniji model automobila u Evropi, daleko ispred VW Golfa.
Poslednje „prozivanje“ u nizu desilo se nedavno. Naime, direktor BMW-a, Oliver Zipse tvrdi da BMW ulaže mnogo više u zadovoljstvo kupaca i kvalitet od američkog proizvođača električnih vozila. On je nemačkom Handelsblattu izjavio da Teslu ne smatra premijum markom i dodao da Tesla raste zbog popusta na svoja vozila koja daje kupcima, ali da to ne može da se meri s BMW-om (i) po pitanju pouzdanosti, prenosi revija HAK.
Bonus video: Nova.rs u Mihnenu testirala čuveni redni „šestak“ iz BMW-a
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare