Monovolumeni su tokom poslednjih par godina izgubili primat u odnosu na krosovere i SUV modele, ali se na tržištu polovnjaka i dalje mogu pronaći odlični primerci, koji ispunjavaju prohteve cele porodice, a imaju cenu manju od 10.000 evra.
Drugo ili treće dete u porodici mnoge roditelje dovodi do toga da razmišljaju o monovolumenu koji ima dovoljno prostora za svu decu i prtljag. Nije tajna da su u tom segmentu mnogima prvi izbor Scenic, Touran ili Picasso, ali ima tu još nekih dobrih modela koji ispunjavaju većinu zahteva porodice.
Zbog toga treba detaljno pretražiti oglase polovnih automobila i pronaći odgovarajući model, a mi donosimo 10 monovolumena sa cenom manjom od 10.000 evra. Uglavnom se radi o automobilima koji su stari sedam ili više godina, ali su osmišljeni kao putnički automobili koji prelaze veliki broj kilometara, pa pri održavanju ne bi trebalo da bude većih iznenađenja. Za one kojima je potrebno više putničkih mesta, tu su i verzije sa sedam sedišta, ali treba imati na umu da je treći red sedišta uvek donosi kompromis što se zapremine prtljažnika tiče.
Većina ovih modela je opremljena dizelskim motorima, koji obezbeđuju dobre performanse uz umerenu potrošnju goriva.
Renault Scenic
Dovoljno je da izađete na ulicu i da vidite koji monovolumen je najpopularniji od svih. Renault Scenic je u svim generacijama bio izuzetno poželjan izbor među kupcima, a tako je i sa ponudom polovnjaka koja je ogromna. Ipak, za 10.000 evra ne možete još uvek da kupite poslednju generaciju, ali treća ne zaostaje ni izgledom, opremom, a još manje prostorom.
Reč je o jednom od najpraktičnijih i najsvestranijih modela na tržištu sa visokim nivoom komfora i prostranosti. U ponudi se nalazi i Grand Scenic koji donosi više prostora i treći red sedišta. Motor za preporuku je svakako dobro poznati 1.5 dCi dizelaš koji pokreće većinu polovnih primeraka, a pored pristojnih performansi i niske potrošnje, još jedna od vrlina ovog motora je pouzdanost.
Mazda 5
Ovaj model nije postao popularan među evropskim kupcima pre svega zbog neobičnog azijskog dizajna, ali se radi o vrlo pristojnom monovolumenu koji se može pronaći za manje od 10.000 evra.
Mazda 5 je pouzdan porodični automobil sa kliznim vratima, što donosi veću praktičnost na uskim prostorima, a uz sve to je i vrlo dobar za vožnju. Druga generacija je ispravila neke nedostatke prethodnika, pa tako više nema straha od recimo rđe na vratima.
Peugeot 3008
Prva generacija modela 3008 je nešto između monovolumena i SUV-a, a glavni aduti ovog automobila su udobnost, praktičnost i pristojna količina prostora za putnike i prtljag. Ponuda na tržištu polovnjaka je vrlo dobra, pa se neki stariji primerci mogu naći i za znatno manje novca od 10.000 evra.
Najpoželjniji agregat je svakako 1.6 HDi sa 109 KS, iako ni 2.0 HDi sa 150 KS nije loš, dok su benzinci retki. Pre ćete naići da hibridnu dizelsko-električnu verziju, ali kod ovakvog primerka treba proveriti troškove održavanja koji mogu biti visoki.
Toyota Verso
Ovaj monovolumen se proizvodio gotovo 10 godina u dve generacije, ali je kao i Mazda 5 prošao prilično neprimećeno na tržištu, verovatno zbog dizajna. Šteta, jer se radi o praktičnom i pouzdanom automobilu koji se nudio u verzijama sa pet i sedam sedišta.
Kao i sve druge Toyote, Verso i dalje drži visoku cenu, ali se za 10.000 evra može naći i noviji model, ali se često radi o primercima sa nešto većom kilometražom.
Mercedes B-Klasa
Iako se radi o monolumenu koji se bazira na A-Klasi, pa samim tim spada u manje modele ovog segmenta, B-Klasa je široka i iznenađujuće prostrana iznutra, dok je povišena pozicija sedenja veliki adut i pruža sjajnu preglednost u vožnji.
Ipak, zahtevnije popravke mogu biti vrlo skupe, a zbog visoko postavljenog motora su opterećene poluosovine i homokinetički zglobovi. Inače se radi o kvalitetnom i pouzdanom modelu koji se ne kvari puno, a u ponudi se nalaze štedljivi i pouzdani motori. Obratite pažnju na CVT menjač koji je možda najbolje izbeći u startu.
Citroen C4 Picasso
Francuska lađa na točkovima sa pet ili sedam sedišta je poznata po prostranosti, praktičnosti, kao i komforu po kojem je Citroen poznat, a sve su to uslovi za udobna krstarenja na dugim rutama.
Kao polovan primerak, C4 Picasso je psistupačan, a što se pouzdanosti tiče, to više nije onaj stari ćudljivi francuski automobili. Štedljivi dizelski motori su uglavnom prvi izbor i ima ih najviše u ponudi polovnjaka, a kod njih nema nepoznanica, jer se ugrađuju i u gomilu drugih modela.
Volkswagen Touran
Ono što je Golf među kompaktnim modelima, to je Touran među monovolumenima. Radi se o tipičnom nemačkom automobilu koji će dobro držati cenu i ako ga jednog dana budete prodavali, a tokom godina su se pokazale brojne druge vrline, pre svega trajnost, prostranost i praktičnost.
Kutijasti oblik karoserije donosi puno mesta u celoj kabini, izrada je čvrsta i kvalitetna, a tu je i veliki broj funkcionalnih ideja i rešenja. Putnički deo je veliki i komforan, tu su i klizna zadnja sedišta, stočići u naslonima, ali i ogroman prtljažnik.
Opel Zafira
Monovolumen kompanije iz Riselshajma se proizvodio 20 godina, a na tržištu polovnjaka je i dalje jedan od nezaobilaznih modela, ukoliko razmišljate o automobilu za celu porodicu.
Treća generacija koja se proizvodila od 2011. do 2019. je privlačna pre svega zbog interesantnog dizajna, a za manje od 10.000 evra dobijate i izuzetnu prostranost, kao i široku ponudu proverenih motora. Treba napomenuti da je ovaj model zabeležio odlične ocene u nemačkim testovima pouzdanosti.
Ford C-Max
Za razliku od mnogih automobila sa ovog spiska, Ford C-Max ima odlične vozne osobine, a razlog se krije u činjenici da je postavljen na platformu Focusa. Ipak, to ne znači da su prostor i praktičnost žrtvovani, a može se reći da ovaj automobil u skladu sa svojim godinama i dalje ima privlačan dizajn.
Kako piše Auto Klub, uz odlično vešanje i precizan menjač, utisak upotpunjuju odlični motori – od modernog jednolitarskog Ecoboost benzinca i dizela zapremine 1,5 litara, do starijih motora kao što su 1.6 i 2.0 TDCi.
Dacia Lodgy
Nedavno je novi Jogger u ponudi rumunske kompanije zamenio Lodgy i Logan MCV, ali treba napomenuti da je Lodgy ipak veći i prostraniji od Joggera, pa bi zbog toga mogao da bude bolji izbor za one koji traže više mesta.
Kako Lodgy ni u startu nije bio posebno skup, za 10.000 evra možete naći dosta noviji i dobro očuvan primerak. Što se pogonskih jedinica tiče, dominira Renaultov 1,5-litarski dizelaš poznat po niskoj potrošnji i pouzdanosti, a moderniji 1.2 TCe benzinac je svakako bolji izbor od starijeg 1,6-litarskog motora.
Bonus video: Najlakši način da naučite decu pravilnom ponašanju u saobraćaju
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare