Foto:Shutterstock

Električni automobili su dosta jeftiniji za održavanje od benzinaca i dizelaša, jer praktično nema šta ni da se pokvari – osim baterije. Zamena je komplikovana i skupa, a najnovije istraživanje nam je pokazalo da vozači vozila na struju ipak ne treba toliko da brinu da će se baterija potrošiti brzo.

Kad se raspravlja o novim električnim vozilima, jedno od najčešćih pitanja je koliko će baterija zapravo trajati. Većinu potencijalnih kupaca to iskreno brine, posebno nakon što saznaju koliko treba da se plati za zamensku bateriju.

Portal Recurrent, koji se bavi savetovanjem vlasnika električnih vozila, nedavno je sproveo istraživanje kako bi odgovorio na to pitanje, analizirajući podatke oko 15.000 automobila. Tehnologija baterija je daleko napredovala u poslednjih deset godina i primećuju se velike promene u trajnosti baterija. Naravno, na radost kupaca.

Rezultati pokazuju ohrabrujuće vesti, a to je da su zamene baterija poprilično retke. Najstarija električna vozila za masovno tržište, Nissan Leaf i Tesla Model S, imala su najveći procenat zamena baterija, ali sveukupno, samo je 1,5 posto električnih vozila u studiji imalo zamenjene baterije. Većina promena baterija dogodila se u garantnom roku.

Osim toga, istraživanje je pokazalo da je domet električnih vozila stabilan. Kako prenosi Revija HAK, degradacija nije linearna jer pokazuje da baterija ima određeni pad dometa na početku, a zatim se ujednači na duže razdoblje. Ipak, bilo je dosta varijacija među automobilima i opcijama baterija koje su proučavane. Na primer, tokom 160.000 kilometara, procena dometa Tesla Model S od 85 kWh ostala je gotovo nepromenjena, dok je domet istog vozila sa verzijom od 100 kWh značajno opao.

Bonus video: Vozili smo električni Renault Megane E-Tech