Foto:Shutterstock

Najveći problem u ovoj krizi iskusiće evropski transport jer većina kamiona stoji, a to znači da prete nestašica i prazni rafovi u prodavnicama.

AdBlue se koristi u vozilima sa dizel motorima (ubrizgava se u SCR katalizatore kod Euro 5 i Euro 6 vozila kao i kamiona od 2008. godine) za smanjenje emisija azotnih oksida. Automobili mogu da rade bez ove tečnosti, ali kod mnogih proizvođača motor uopšte neće da se startuje ako je ovaj rezervoar ispražnjen. Radi se o softverskom rešenju, ali ako radi bez AdBluea, štete za motor neće biti – samo će emisije azotnih oksida biti mnogo veće.

Međutim, evropski transport je ovde u najvećem problemu. AdBlue je potreban u modernim dizel motorima kamiona i autobusa kako bi se uskladio s pravilima o izduvnim gasovima. Nemačka se posebno oslanja na AdBlue i zbog velikog broja putničkih automobila na dizel pogon na svojim putevima.

Foto:Shutterstock

Na problem je upozorilo Savezno udruženje transporta robe i logistike (BGL), koje smatra da je nabavka alternativi AdBlue-a teška u slučaju nestašice.

„AdBlue je teško uvoziti“, rekao je generalni direktor BGL-a Dirk Engelhardt. „Otkako je najveći proizvođač AdBlue-a u Nemačkoj zaustavio proizvodnju, sat otkucava…“, kaže Engelhardt u vezi s prekidom proizvodnje u SKW. „Bez AdBlue-a većina kamiona stoji, a to znači da prete nestašica i prazni rafovi u prodavnicama“, prenosi Auto Klub.

BGL ističe da potrošnja AdBlue-a za kamione na nemačkim putevima iznosi oko pet miliona litara dnevno, a SKW je najveći proizvođač. On je u Nemačkoj zaustavio proizvodnju pre dve nedelje, budući da zbog trenutnih cena plina nije bilo isplativo. „Cene AdBlue-a su sada toliko porasle da proizvodnja jednostavno nije isplativa“, rekao je predstavnik te fabrike. Kako je naš portal još pre godinu dana pisao, i BASF je smanjio proizvodnju amonijaka, koji je ključni sastojak AdBlue-a.

Bonus video: Vozili smo Peugeot 308 karavan sa dizel motorom

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar