Zbog čipova nema dovoljno automobila, a dešavanja na svetskim tržištima mogla bi da uzrokuju nove krize, jer zbog visokih cena gasa hemijska industrija smanjuje proizvodnju.
BASF je smanjio proizvodnju amonijaka, ključnog sastojka AdBlue-a, a isto su najavili nemački SKW, kao i mnogi drugi proizvođači. Cena gasa je toliko visoka da se proizvodnja AdBlue-a ne isplati.
AdBlue-u takođe raste cena, a procena je da će ga uz sadašnje zalihe biti dovoljno za srednjoročni period. Prema sadašnjim najavama, kupci će AdBlue plaćati skuplje, ali za sada se čini da neće biti nestašica.
Ako još ne znate, AdBlue se koristi u vozilima sa dizelskim motorima (ubrizgava se u SCR katalizatore kod Euro 5 i Euro 6 vozila kao i kamiona od 2008. godine) za smanjenje emisija azotnih oksida.
Kako piše Revija HAK, automobili mogu da rade bez ove tečnosti, ali kod mnogih proizvođača motori uopšte neće da se upale ako je rezervoar ispražnjen. Radi se o softverskom rešenju, ali ako radi bez AdBluea, štete za motor neće biti – samo će emisije azotnih oksida biti mnogo veće.
Bonus video: Biomasa – energent budućnosti
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: