električni automobili, baterije
Foto: Shutterstock

Kompanija LG Energy razvila je novi tip čvrste (solid-state) baterije koja ima obećavajući ishod za korišćenje u električnim vozilima u budućnosti. U saradnji sa naučnicima sa Univerziteta Califonia u San Diegu razvijena je revolucionarna baterija koja bi mogla uveliko da utiče na dalji razvoj autoindustrije.

Novi tip čvrste baterije koju je razvio LG Energy koristi čistu silicijumsku anodu i mogao bi da omogući jeftiniji i efikasniji izvor energije za električna vozila. Ta nova generacija baterija trebala bi da omogući visoku gustinu i veći kapacitet energije kad je reč o električnim automobilima kao i drugim električnim vozilima.

električni automobili, baterije
Foto: Shutterstock

Poređenja radi, grafitne anode imaju manju energetsku gustoću od silicijuma, ali novorazvijena baterija nije bez svojih mana. Silicijumske anode mogle bi da se lakše troše tokom kontinuiranog punjenja i pražnjenja električnih vozila. Isto tako, one se redovno šire tokom upotrebe, posebno ako se koriste u litijumskim ćelijama sa tekućim elektrolitima. Zbog tog razloga deo industrije izbegava silicijumske anode.

električni automobili, baterije
Foto: Shutterstock

Kako piše zimo.dnevnik.hr, potrebni su i određeni uslovi kad je reč o korišćenju čvrstih baterija, primera radi, ćelije koje koriste metalne litijumske anode moraju da održavaju temperaturu od 60 stepeni Celzijusa tokom punjenja. Isto tako te baterije nisu idealne za korišćenje po hladnoći jer trebaju grejače kako bi radile efikasno.

Kako bi rešili sve te probleme, naučnici su se rešili vezivnih sredstava i ugljenika u silicijumskim anodama. Umesto uobičajenog tekućeg elektrolita, napravili su čvrsti elektrolit na bazi sulfida. Njihovo istraživanje objavljeno je u naučnom časopisu Science. Mogućnosti baterije koja koristi čistu silicijumsku anodu nadmašuju prethodna očekivanja jer bi te čvrste baterije mogle da zadrže stabilnost na 80 posto maksimalnog kapaciteta i nakon 500 ciklusa punjenja i pražnjenja. Naučnici tvrde da imaju prednost nad drugim tipovima baterija jer mogu pružiti brže punjenje, što je posebno bitno kod električnih vozila.

električni automobili, baterije
Foto: Shutterstock

Ali, iako je istraživanje još uvek u ranoj fazi, naučnici veruju da će biti korisno za buduće vlasnike električnih vozila koji žele uštedeti novac i energiju. Krajem 2020. godine i Tesla je investirala u istraživanje brzopunećih čvrstih baterija za njihova vozila u budućnosti. Teslin suosnivač je tada rekao da bi postizanje tog cilja predstavljalo revolucionaran korak u autoindustriji.

električni automobili, baterije
Foto: Shutterstock

U martu ove godine japanska kompanija Hitachi Zoshen predstavila je čvrstu bateriju sa neobičnom funkcijom. Naime, ona ne samo da može napajati vozila već može poslužiti i za napajanje satelita.

Bonus video: Dovoljan je bio trenutak nepažnje, pa da Tesla završi u reci

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar