Češka kompanija je objavila fotografije maskirane verzije, ali i detalje o novoj generaciji modela Superb. Kao i do sada, Superb će biti dostupan u dva karoserijska oblika – kao limuzina i karavan.
SUV modeli su sve popularniji, ali za one koji nisu ljubitelji visokih automobila a žele prostranost, Škoda sprema novu generaciju Superba. Nova generacija debituje u novembru ove godine, a češki brend je rešio da podeli tehničke speficikacije ovog modela.
Četvrta generacija neće usvojiti novi „Modern Solid“ dizajnerski rečnik kompanije, već će predstavljati evoluciju aktuelnog dizajna Škode. Superb 2024 biće dugačak 4.912 milimetara, dok će karavan biti nešto kraći sa 4.902 milimetra dužine. U poređenju sa aktuelnom generacijom, limuzina će biti duža za 43 mm, dok će karavan imati 40 mm veću dužinu. Zanimljivo je da će obe verzije biti uže od treće generacije, i to za 15 milimetara.
Limuzina će biti viša za 12 milimetara, karavan za 5 milimetara, a međuosovinsko rastojanje ostaje isto – 2.841 mm. Kao i svaka Škoda, i novi Superb mora da bude izuzetno praktičan, pa će nuditi zapreminu prtljažnika od 645 litara, dok će karavan imati 690 litara iskoristivog prostora. Ovo je uvećanje za 20, odnosno 30 litara. Prostor za glavu svih putnika je takođe povećan za nekoliko milimetara.
Što se motora tiče, treba odmah napomenuti da će svi biti upareni sa sedmostepenim DSG menjačem, osim plug-in hibridne verzije koja će koristiti šestostepeni DSG. Osnovna verzija ima prednji pogon i 1,5-litarski TSI benzinac u blago hibridnom izdanju sa 150 KS.
Tu je i dvolitarski benzinac sa 204 KS i pogonom na prednje točkove, ali i verzija sa pogonom na svim točkovima koja razvija 265 KS. Najsnažnija benzinska varijanta ima nešto manje snage u odnosu na aktuelnu generaciju, verovatno zbog striktnih pravila povodom emisija štetnih gasova u zemljama EU.
Kada se govori o dizelašima, bazni dvolitarski TDI svojih 150 KS prenosi na prednje točkove, dok je snažnija verzija istog agregata sa 193 KS rezervisana za verziju sa pogonom na svim točkovima. Plug-in hibrid će biti dostupan isključivo za karavansku varijantu, a kombinacija 1,5-litarskog TSI benzinca i elektromotora razvija ukupno 204 KS.
Škoda još uvek nije prikazala unutrašnjost automobila, ali je poznato da će centralni ekran imati dijagonalu od 12,9 inča i da će ručica menjača biti iza volana. Superb se od sledeće generacije neće proizvoditi u Češkoj, već u Slovačkoj, zajedno sa novom generacijom VW Passata. Superb četvrte generacije je verovatno i poslednji koji će u ponudi imati motore sa unutrašnjim sagorevanjem, jer će od 2035. godine u EU biti zabranjena prodaja novih benzinaca i dizelaša.
Bonus video: Jedan od najpopularnijih automobila u Srbiji radikalno promenio izgled – Vozili smo novi Renault Clio