Fiat su mnogi pokopali nakon što se nije najbolje prilagodio najnovijim trendovima, ali ovaj brend je upravo očitao bukvicu najvećim imenima u automobilskoj industriji, ali i drugim brendovima unutar Stellantisa.
Fiat je marka koja je, doduše ne drastično kao Lancia i Alfa Romeo, smanjila svoj asortiman, ali i dalje ostvaruje zapaženu prodaju. Verovali ili ne, u konkurenciji imena koja čine Stellantis, a u koja spadaju Citroen, Peugeot i Opel, upravo je Fiat najprodavanija marka. I ne samo to, već Fiat ima i najprodavaniji električni automobil u gami.
To je veliko dostignuće za brend, koji je, poput Mazde, bežao od elektrifikacije, a na prvom električnom modelu je izgubio silne novce. Sada definitivno imaju čime da se pohvale. Ne samo da su najprodavanija marka u Italiji, već isti status imaju u Turskoj i Brazilu.
Što se brojeva tiče, Fiat je prošle godine isporučio 1,2 milion vozila, uključujući privredna vozila Professional i sportski program Abarth. Primera radi, Peugeot je isporučio 1.056.182 vozila.
Više od 90 odsto prodaje Fiat je ostvario u Evropi i Južnoj Americi, a posebno je popularan u Brazilu, gde je prodao čak 430.000 vozila i ostvario tržišni udeo od 21,9 odsto. U Turskoj drži odličnih 18,7 posto tržišta, a u Italiji 15,1 odsto.
Pritom, Fiat ne može da se pohvali preterano mladim voznim parkom. Tako u segmentu gradskih modela, gde nastupa sa modelima 500 i Panda, italijanski proizvođač u Evropi drži 43,7 posto segmenta.
Kako piše Index.hr, Fiat ima samo jedan električni model, 500e, a upravo ovaj automobil je najprodavaniji električni model u Italiji, drugi najprodavaniji u Francuskoj i treći najprodavaniji u Nemačkoj.
Bonus video: Vozili smo atraktivni krosover Alfa Romeo Tonale
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare