Foto:promo , DOROSZEWICZ, Agnieszka/renault

U uslovima pandemije, Grupa Renault ukupno je u 2020. prodala 2.949.849 vozila, što je pad od 21,3% na svetskom tržištu automobila, koje beleži pad od 14,2%. Sa druge strane, ovaj francuski brend je udvostručio prodaju i potvrdio vodeću poziciju u segmentu električnih automobila, sa ukupno 115.888 prodatih primeraka. Model Zoe je najprodavaniji električni automobil sa rastom prodaje od čak 114%, sa ukupno 100.657 primeraka.

Na pad prodaje najviše su uticali stroga ograničenja i potpuni prekid prodajnih aktivnosti u ključnim zemljama u drugom tromesečju, kao i pad prodaje u četvrtom tromesečju, pre svega u Francuskoj. Treba napomenuti kako Grupa sprovodi prodajnu politiku usmerenu na povećanje dobiti u odnosu na povećanje obima prodaje.

Saznajte još:

Električna vozila: Renault, vodeća marka u Evropi

Tržište električnih automobila ubrzano raste, a Grupa Renault potvrdila je svoj vodeći položaj na evropskom tržištu električnih automobila sa ukupno 115.888 prodatih vozila, što je rast prodaje od 101,4 % u odnosu na 2019. godinu.

Zoe je najprodavanije vozilo u toj klasi. Prodat je u 100.657 primeraka, što je rast od 114 %. Najveću prodaju u klasi električnih komercijalnih vozila ostvario je Kangoo Z.E.

Renault Zoe, Foto: Promo

Renault Twingo Electric i Dacia Spring obogatiće ponudu električnih vozila Grupe za 2021. godinu.

Uz električna vozila, Renault od prošlog leta nudi hibridne i plug-in hibridne verzije E-TECH svojih najprodavanijih modela (Clio, Captur i Mégane Grandtour). Marka je tako učvrstila položaj na tržištu e-vozila sa više od 30.000 prodatih primeraka u Evropi, što čini 25 % ukupnih narudžbi na tržištu hibrida.

Koje su razlike između električnih, hibridnih i plug-in hibridnih automobila, saznajte ovde.

Renault Captur E-Tech, Foto:Promo/Renault

Porodici E-TECH u prvoj polovini 2021. godine će se pridružiti Renault Mégane Conquest E-TECH Hibrid, Captur E-TECH Hibrid i Mégane E-TECH Plug-in hibrid.

U Evropi

Francuski proizvođač je ukupno prodao 1.443.917 vozila, što je pad od 25,8 % na tržištu koje beleži pad od 23,6 %.

Blago je povećan tržišni udeo na 7,7 % , prvenstveno zahvaljujući obnovi modela B segmenta (Clio, Captur i Zoe) i uspešnom predstavljanju ponude E-TECH.

Clio je najprodavanije vozilo u svojoj klasi u Evropi sa ukupno 227.079 prodatih primeraka. Zahvaljujući tome, Renault je povećao tržišni udeo na tržištu za privatne kupce za gotovo jedan postotni bod.

Dacia je zabeležila pad prodaje od 31,7 % na 385.674 prodatih vozila. Sandero je četvrtu godinu zaredom najprodavanije vozilo na tržištu za privatne kupce.

Foto: Dacia Promo

Obnovljeni su klasici, Sandero i Sandero Stepway, predstavljeni krajem 2020. godine. Dačijini novi benzinsko-plinski motori dostupni su za većinu modela u ponudi ECO-G, koji čine više od 25 % ukupno prodatih vozila marke u Evropi.

Saznajte još:

U Rusiji, drugom najvećem tržištu za Renault Grupu prema broju prodatih vozila, Francuzi drže vodeći položaj sa ostvarenih 30,1 % tržišnog udela. Prodaja je pala za 5,5 % na tržištu koje beleži pad od 9,2 %.

Lada i dalje zauzima vodeće mesto na ruskom tržištu sa tržišnim udelom od 21,5 %. Lada Granta i Vesta i dalje su dva najprodavanija vozila u Rusiji. Renaultov tržišni udeo smanjen je za 0,2 postotna boda na 8 % u iščekivanju dolaska novog Dustera u prvoj polovini 2021.

Renault će i u 2021. godini nastaviti prodajnu politiku usmerenu na povećanje dobiti, uz potpuno sprovođenje strateškog plana Renaulution koji će biti predstavljen sutra, odnosno 14. januara 2021.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar