Razlike između zimskih i letnjih guma neosporno postoje. Osim što su te razlike vidljive golim okom, i performanse ovih pneumatika značajno su drugačije zavisno od podloge. Oba tipa guma su namenski pravljena za upotrebu po hladnom, odnosno toplom vremenu i kao takva se sasvim drugačije ponašaju na putu leti i zimi. Šta se tačno dešava kada tokom leta nastavimo da vozimo na zimskim gumama, i u kojim slučajevima možemo da platimo kaznu zbog toga, saznajte u videu iznad.

Kao što tokom zime ne biste nosili sandale po ulici, ili tokom leta krznene čizme, tako bi trebalo da se ophodite i prema upotrebi guma na vašem vozilu.

Međutim, usled nemaštine kakva vlada u našoj zemlji, mnogi vozači nastave tokom leta da voze na zimskim gumama samo zato što za to ne postoji kazna, a pravdajući se i uštedom novca.

Da takva ušteda može puno da košta već su brojni stručni testovi dokazali, pa je činjenica da se po vrućem asfaltu na zimskim gumama ne možemo zaustaviti na vreme, tačnije put kočenja se produžava i do 10 metara, što je dužina dve velike limuzine.

Sa druge strane, ni novčana ušteda nije neka, jer se zimske gume izuzetno brzo troše po vrućoj podlozi, pa će kupovina novih (adekvatnih za zimu) samo doći ranije.

Ne treba zaborvaljati da je tehnologija izrade guma toliko napredovala da može da obezbedi sigurniju vožnju po kiši ili snegu, a upravo upotrebom različitih materijala i posebnim dizajnom šare. Uostalom, svaki bolji vozač lako će i sam primetiti razliku u stabilnosti vožnje sa zimskim i letnjim gumama po vrućoj podlozi.

Koje su tačno razlike između zimskih i letnjih, kao i opasnosti vožnje na pogrešnim gumama, pogledajte u videu na početku ovog teksta, gde, osim toga, možete upoznati i novi tip pneumatika posebno napravljen za vozila koja su u stalnoj upotrebi, poput službenih, taksi, rent-a-car vozila i slično.

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram