Foto:TANJUG/ DUSAN ANICIC

Prolazak vozilom kroz dublje lokve nije pametno iz dva razloga.

Kišno i olujno vreme rezultira i velikim količinama vode na putevima. Uglavnom se radi o površinskom sloju, ali ponekad ćete naići i na dublju vodenu prepreku.

Jurnjava vozilom kroz dublje lokve nije pametno iz dva razloga – prvi je bezbednosni, a to je akvaplaning pri kojem točkovi automobila gube kontakt s asfaltom i u vozilu ćete se osećati kao na ledu.

Foto:TANJUG/ DUŠAN ANIČIĆ

Drugi razlog je – takva vožnja može biti opasna za zdravlje vašeg automobila. Izbegavajte vodu dublju od 10 centimetara ili dublju jer većina današnjih automobila ima nisko postavljene usisnike vazduha, koji u tom slučaju mogu povući vodu u motor, a to može dovesti do katastrofalnih posledica, ulaska vode u cilindre, pucanja klipnjača usled opterećenja…

Dakle, izbegavajte dublju vodu, automobil nije brod ili podmornica i, molimo vas, vozite opreznije kada je kiša. Povećajte odstojanje od vozila ispred vas s dve na četiri sekunde, jer je i put kočenja automobila na kiši mnogo duži.

Pazite na gume, ako su izlizane i ako je dubina šare manja od 1,6 mm to ćete osetiti jer će upravljivost biti smanjena, a i put kočenja produžen. Ovo smo i dokazali nedavnim testom kočenja sa 3 različite gume koji možete pogledati u bonus videu ispod.

Uložite u nove gume, kao i u brisače vetrobranskih stakala. Stari brisači neće dobro očistiti stakla, a to će vam smanjiti vidljivost, navodi revija HAK.

Bonus video: Kočili smo na „ćelavim“ gumama i vozili novi Nissan X-Trail