Samo od petka do danas portali su puni vesti o strašnim saobraćajnim udesima koji se, čini se, dešavaju na svakih 10 minuta, i to oni sa ozbiljnim posledicama. Kolovozi su klizavi, a vozači su neoprezni. Gde zapravo grešimo, saznajte u videu iznad.

Srbija je i dalje jedna od najnebezbednijih zemalja u čitavoj Evropi kada govorimo o bezbednosti u saobraćaju.

„Tokom 1990. godine na našim putevima poginulo je skoro 2.000 ljudi, a prošle godine oko 520“, rekao je Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, tokom gostovanja u jutarnjem programu „Probudi se“ na Nova S televiziji.

On ističe da je situacija na putevima u Srbiji takva jer u saobraćaju učestvuju vozači i pešaci koji nisu dovoljno saobraćajno obrazovani.

Na pitanje kako da te stvari nisu naučili u školi, odnosno auto-školi, Okanović navodi da vozač u školi nauči pravila ponašanja u saobraćaju i veštinu upravljanja vozila. Međutim, stavovi nisu nešto što će dobiti u auto-školi, jer to mora da krene ranije iz porodice, te instruktor ne može za 2 meseca da prevaspita osobu.

Saobraćajna nesreća kod Mladenovca
Foto: Tanjug/printscreen

„Ljudi voze više od 50 km/h u naselju, ne zato što ne znaju da tako krše propis, već su ubeđeni da nema potrebe da voze po ograničenju. Isto važi i za pojaseve na zadnjem sedištu, ljudi smtaraju da im to nije potrebno, a to je sve pogrešan stav jer nemaju dovoljno obrazovanja o tome. Nažalost, ove stvari se uče i od porodice, a današnji roditelji nisu dobar uzor za decu, jer oni telefoniraju dok voze, ne vezuju pojas i tome slično“, kaže Okanović.

Da li naši vozači znaju šta se desi kada nekog udarite sa 40 i sa 60 na sat, da li znaju da je to razlika između života i smrti? Da li znaju da će sa zadnjeg sedišta poleteti ka napred usled udara masom od skoro tone, a ne svojom težinom? Sve su to pitanja nepoznavanja pravih posledica.

Kako je istakao gost „Probudi se“, sve nezgode koje se dese su posledica našeg neobrazovanja – ljudi znaju pravila, ali ne znaju posledice.

Druga stvar je školski program, koji ne obrađuje dovoljno prave teme koje se tiču direktno bezbednosti u saobraćaju.

Ko je odgovoran za ovo, koje su ključne greške koje vozači prave, koje greške sistem pravi i kako to možemo da rešimo, saznajte u videu na početku teksta.

Bonus video: Ovo su najopasnije deonice u Srbiji

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar