Farizon je kineski proizvođač kamiona u vlasništvu kompanije Geely, a prvi korak u globalnom širenju biće izlazak na evropsko tržište ponudom električnih kombija do 2024. godine, rekao je izvršni direktor Fan Xianjun.
Plan Farizona je da nadolazećim Super Vanom osigura poziciju među tri najveća evropska dobavljača električnih kombija. „Proizvod je osmišljen za zadovoljavanje zahteva evropskog tržišta“, rekao je Fan, ne navodeći detalje planirane prodaje, prihoda i investicija.
Super Van će u početnoj fazi biti dostupan samo u električnoj verziji, a nakon toga bi mogli da uslede i modeli sa promenjivim baterijama, hibridne verzije i verzije na metanol. Električni kombi bi takođe mogao da se pretvori u hibridno kamp vozilo, kombi sa hladnjačom i kamionet.
Uz Super Van, Farizon se sprema, ali za sada samo na kineskom tržištu, da ponudi i automatizovani kamion Homtruck, specijalizovan za mesta poput luka i rudnika.
Super Van i Homtruck će imati mogućnost poluautonomne vožnje, za koje je Fan rekao da je pojačana satelitskim pozicioniranjem „visoke preciznosti koja se meri u centimetrima“. Plan je da potpuno autonomna vožnja bude dostupna do 2030. godine.
„Mogućnost povezivanja Farizonovih vozila sa satelitima u niskoj orbiti kompanije Geely dostupna je samo u Kini. Na tržištima poput evropskog, kompanija će odrediti dostupnost satelitskih veza u skladu sa zakonima i propisima stranih zemalja i njihovih zahteva za bezbednošću podataka“, naglasio je glavni čovek Farizona.
Kako piše zimo.dnevnik.hr, Farizon želi da poveća prodaju na tržištima poput Japana, Južne Koreje, Bliskog istoka i jugoistočne Azije, gde je već krenuo sa prodajom vozila.
Platforma za fleksibilna električna vozila i tehnologija električnih kontrolnih sistema razvijena uz pomoć Geelyja, trebala bi kompaniji da omogući konkurentnost Fordovom e-Transitu. Farizon je 2016. počeo sa prodajom vozila, a prošle godine su prodali oko 50.000 primeraka. U ovoj godini se prema očekivanjima glavnog čoveka ove kompanije, očekuje oko 60.000 prodatih vozila.
Bonus video: Kočili smo na „ćelavim“ gumama, vozili Nissan X-Trail i pronašli top kafu na pumpi