Nakon brojnih izjava čelnika nemačke kompanije da je električna energija budućnost auto-industrije, a ne vodonik, Volkswagen je nedavno podneo zahtev za registraciju patenta, što predstavlja veliki zaokret u stavu koji kompanija iz Volfsburga ima o vodoniku.
Nemački proizvođač automobila trenutno radi na novim gorivnim ćelijama koje su navodno mnogo jeftinije od trenutnih, a koje bi omogućile automobilima domet od 2.000 kilometara sa jednm punim rezervoarom, što je dovoljno za vožnju od Beograda do Barselone bez dopunjavanja vodonika.
Volkswagen je nedavno podneo zahtev za registraciju patenta, što predstavlja zaokret u stavu koji nemačka kompanija ima o vodoniku, a koji je pomalo pesimističan.
„Pokazalo se da automobil na vodonik nije rešenje za problem klime. U saobraćaju je zavladala elektrifikacija. Lažne rasprave su gubljenje vremena. Molim vas, poslušajte nauku“, napisao je na Twitteru Herber Diess, izvršni direktor Volkswagena prošle godine.
Das Wasserstoff-Auto ist nachgewiesen NICHT die Klimalösung. Im Verkehr hat sich die Elektrifizierung durchgesetzt. Scheindebatten sind reine Zeitverschwendung. Bitte auf die Wissenschaft hören! @ArminLaschet @OlafScholz @andreasscheuer @ABaerbock https://t.co/LfErDmBs5R
— Herbert Diess (@Herbert_Diess) May 18, 2021
Volkswagen nije sam podneo zahtev za registraciju patenta. Zajedno sa njima radila je kompanija Kraftwerk, koja objašnjava da ne radi isključivo za ovu marku. „Bez obzira na proizvođača, cilj nam je da naša tehnologija bude lansirana u serijskom vozilu do 2026. godine. Reč je o seriji od oko 10.000 vozila, raspoređenih kod nekoliko proizvođača automobila“, rekao je Sascha Kuhn, izvršni direktor Kraftwerka.
VW is Making a Car That Can Go 2000 KM on a Single Tank: Volkswagen (VW) is developing a new hydrogen fuel cell vehicle (HFCV) that will be able to travel 2000 kilometers on a single fuel tank. The… #instagram #longmarch #PMIK #photooftheday #like #urdupoetry #memes #fashion pic.twitter.com/SVk75eYo8E
— upfacts pakistan (@AsharMobeen) November 8, 2022
Za razliku od načina na koji ogromne baterije električnih automobila akumuliraju energiju koja se oslobađa prema potrebama vozila, gorivne ćelije na vodonik su sposobne da same proizvode električnu energiju. U suštini, gorivne ćelije zahtevaju rezervoar visokog pritiska koji smešta vodonik u gasovitom obliku, jer da je tečan, morao bi da bude smešten na vrlo niskim temperaturama, i gorivu ćeliju koja pretvara vodonik u električnu energiju.
Kako prenosi Auto Klub, Kuhn je objasnio da je ova tehnologija slična solid-state baterijama, jer obe imaju gotovo iste elektrolite i sličnu strukturu materijala. Razlika je u tome što dok baterije u čvrstom stanju koriste kompaktan materijal za smeštaj energije, kod njihovog sistema tu ulogu preuzima vodonik u obliku gasa.
Bonus video: Mogu li skupi Mercedesi kroz blato i čemu služi Toyota Yaris Cross
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare