I Subaru se „čisti“: Prvi model na struju biće SUV Solterra

Auto 12. maj. 202111:09 > 11:21
Podeli:
Automobil Suv, Solterra Subaru
Foto:Subaru

Kao što smo još krajem prošle godine najavili, brend poznat po robusnim modelima, kao i sjajnim reli automobilima, sada ulazi u svet struje. Prvi električni Subaru će, kako trendovi nalažu, biti SUV, a zvaće se Solterra. Krosover koji je razvijen u saradnji sa Toyotom biće namenjen i evropskom tržištu. Prodaja počinje tokom 2022.

Mnoge tradicionalne automobilske kompanije već su predstavile ili najavile svoje prve električne automobile, pa je bilo za očekivati da će se i Subaru pridružiti sveopštem trendu.

Japanska kompanija juče je objavila ime svog prvog električnog modela koji će razvijati u saradnji s Toyotom. Model je nazvan Solterra, što je ime koje nosi simboliku jer reči sol i terra na latinskom znače sunce i zemlja. Novi model je praktično blizanac sa prvom Toyotom na struju – bZ4X.

Iz Subarua kažu da su tokom razvoja kombinovali najbolje od svoje ekspertize na polju tehnologije pogona na sva četiri točka, kao i Toyotine tehnologije elektrifikacije.

Automobil Suv, Solterra Subaru
Foto:Subaru

Još ranije smo na Nova.rs portalu pisali o konceptu ovog modela i određenim detaljima o osnovi koju će deliti sa Toyotom.

Reč je o e-SUBARU Global platformi (Toyota e-TNGA) za električna vozila, koja omogućava razvoj modela najrazličitijih veličina i varijanti pogona. Sa ove osnove dolaziće modeli koji mogu imati pogon napred, pozadi ili 4×4. Uz to, moći će da se koriste i baterije različitih veličina, a i kapaciteta.

Koncept Solterra, Foto: Promo

Sada je Subaru sa dve nove „tizer“ fotografije samo zagolicao maštu ljubitelja električnih vozila jer još nisu otkrili previše detalja.

Ono što je poznato je da će dimenzijama biti sličan Toyotinom modelu RAV 4, a informacije o kapacitetu baterije i njenoj izdržljivosti, kao i snazi motora ipak nisu objavljene. Cena takođe nije poznata.

Podsetimo da je Subaru lansirao i Imprezu, XV i Forester sa blagim hibridnim sistemima, a cilj je da do 2030. godine najmanje 40% globalne prodaje čine električni ili hibridni modeli.

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar