Tojota. Foto: Toyota/Promo

Posle nedavno objavljene "tizer" fotografije prvog električnog modela iz Tojote, sada stiže više informacija i fotogafija. Zvanično je otkriven koncept prvog SUV-a na struju iz Japana, koji je po dimenzijama sličan poznatom RAV4 modelu. I, taman kad smo odlučili da Škoda prednjači sa "lako pamtljivim" nazivima svojih krosovera, Toyota nas upoznaje sa bZ4X.

Kada je reč o hibridnoj tehnologiji pogona za automobile, tu je Toyota pionir, pa dok drugi proizvođači tek ulaze u ovaj svet, japanski brend razvija četvrtu generaciju svojih hibridnih sistema.

Štaviše, do danas je Toyota prodala 17 miliona elektrifikovanih vozila, pa ističu da su tako uštedeli 140 miliona tona CO2. Sa druge strane, kada je reč o električnim modelima, tu Toyota, sve do sada, nije imala svog predstavnika.

Tojota. Foto: Toyota/Promo

Prvi električni model iz Toyote je bZ4X i kreće u proizvodnju sredinom sledeće godine, a ovo su najvažnije informacije koje imamo do sad.

Oznaka “bZ” odnosi se na strateški plan za elektrifikaciju japanskog brenda koji se naziva “Beyond Zero”, a prema kom do 2025. godine stiže 15 potpuno električnih automobila sa znakom Toyota. Drugi deo u nazivu 4X je jasan i tiče se pogona na sve točkove.

Tojota. Foto: Toyota/Promo

Ovaj e-SUV biće i prvi koji će biti baziran na novoj e-TNGA platformi nastaloj u saradnji sa Subaruom (koji takođe sprema električni SUV). Novu osnovu karakterisaće modeli sa kratkim prepustima i velikim međuosovinskim rastojanjem, što će doneti i prostrane kabine. Štaviše, Toyota ističe da će prostor za noge putnika pozadi u e-SUV modelu biti blizu 900 mm.

Tojota. Foto: Toyota/Promo

Električni krosover donosi oštre linije, upadljiv dizajn rubova točkova, ali i poznatu siluetu. Namerno ga u kompaniji povezuju sa RAV4 modelom, jer je to jedan od najprodavanijih SUV-ova brenda. Sa druge strane, bZ4X uvodi novi izgled prednjeg kraja, pogotovo tanke maske, farova i aerodinamičnih elemenata koji će biti primenjen i na druge električne Toyote.

U kabini koncepta u oči odmah upadaju volan, koji asocira na one iz bolida Formule 1, kao i instrument tabla pozicionirana skoro poput head-up displeja.

Ali najverovatnije da u serijskim modelima kokpit neće baš ostati takav, odnosno, kako kažu iz Toyote, možda samo za neka tržišta. Sa druge strane, centralna konzola i multimedijalni sistem deluju realno za masovnu upotrebu.

Tehnički detalji električnog krosovera koji će imati dva elektromotora još nisu otkriveni, ali se očekuje da će nova Toyota obezbediti dobre terenske sposobnosti, kao i udobnu vožnju.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar