Dva najveća trenda u automobilskoj industriji trenutno su električni automobili i krosover/SUV modeli, a kada se ta dva trenda spoje nastaje pravi bum na tržištu, pa je broj električnih krosovera sve veći iz nedelje u nedelju. Konkurencija je ozbiljna, i skoro svaki proizvođač automobila ima model u ovom segmentu, a ekipa "InsideEVs" je pokušala da otkrije koji je od njih najbolji.
Prema prvim recenzijama automobilskih novinara, Hyundai Ioniq 5 je vrlo kvalitetan i moderan električni automobil veoma interesantnog dizajna koji u poređenju sa konkurencijom ima i pristojnu cenu. Iako se vizuelno nešto razlikuje, Hyundai svoj novitet na struju klaisfikuje kao krosover.
Portal InsideEVs koji se bavi isključivo električnim automobilima, rešio je da uporedi Hyundai Ioniq 5 sa nekoliko najpopularnijih električnih krosovera trenutno, uzimajući u obzir njihovu cenu, domet, brzinu punjena i još nekoliko faktora.
Cene koje su poredili su na američkom tržištu gde se dobija državna subvencija od 7.500 dolara, pa je osnovni Hyundai Ioniq 5 moguće nabaviti za svega 33.425 dolara, dok je najopremljenija verzija sa dva elektromotora i pogonom na svim točkovima dostupna za 48.225 dolara.
Hyundai Ioniq 5 ili Tesla Model Y
Tesla Model Y je trenutno najprodavaniji električni automobil u SAD, a dostupan je isključivo sa pogonom na svim točkovima. Osnovni Ioniq 5 ima sličnu bateriju kao i Tesla Model Y, pa oba modela imaju i sličan domet od oko 480 kilometara. Prednost Tesle je u tome što su u svim paketima opreme dostupna dva elektromotora, pogon na svim točkovima, a tu je i nešto bolje ubrzanje, maksimalna brzina i naravno, pristup mreži superpunjača.
Sa druge strane, Hyundai Ioniq 5 ima opciju bržeg punjenja, jer se baterija od 10 do 80 procenata može napuniti za svega 18 minuta. Maloprodajna cena je takođe 26% manja, odnosno oko 15.000 dolara, a pošto Tesla više ne pripada programu državnih subvencija, efektivna razlika je 38%, to jest skoro 23.000 dolara. Značajno niža cena je glavni razlog zbog koga je ekipa sa portala InsideEVs u ovom duelu proglasila Hyundai za pobednika.
Hyundai Ioniq 5 ili Audi Q4 e-tron
Audi Q4 40 e-tron sa pogonom na zadnjim točkovima ima sličnu cenu kao Hyundai, ali i pored nešto veće baterije ima značajno manji domet sa jednim punjenjem, odnosno oko 21%.
Pored toga, ubrzanje je dosta bolje kod korejskog krosovera, pa čak i maksimalna brzina jer Audi može samo do 160 km/h, dok Ioniq 5 dostiže 185 km/h.
Hyundai Ioniq 5 ili Ford Mustang Mach-E
Ford ima značajno veću bateriju (za nekih 22%) ali praktično ima isti domet, iako je na nešto manjim, 18-inčnim točkovima. Ukoliko je na točkovima od 19 inča, domet je čak i manji nego kod korejskog automobila.
Najveća razlika je u ceni, jer je Ioniq 5 jeftiniji za oko 9.000 dolara, a ima i znatno brže punjenje baterije, pa je ovde pobednik sasvim jasan.
Hyundai Ioniq 5 ili Volkswagen ID.4
Priča sa Volkswagenom ID.4 je slična kao sa Audijem Q4 e-tron, jer dele dosta toga, poput platforme, baterija, elektromotora itd.
Ipak, Volkswagen ima jednu prednost a to je da je jeftiniji od Hyundaija za oko 11%, odnosno 3.685 dolara. Međutim, prema svemu prikazanom, Hyundai Ioniq 5 je i dalje bolja kupovina.
Hyundai Ioniq 5 ili Nissan Ariya
Nissan Ariya stiže na tržište sledeće godine, a u osnovnoj verziji sa pogonom na prednjim točkovima deluje vrlo interesantno. Ariya ima značajno veću bateriju, ali domet je skoro isti, oko 480 kilometara.
Cena japanskog modela je neznatno veća, razlika je malo viša od 2.000 dolara, ali problem ovog elektriičnog krosovera jeste brzo punjenje (samo do 130 kW) i dostupnost, jer na tržište stiže tek u jesen 2022. godine, a mnogo toga bi moglo da se promeni u narednih godinu dana.
Sve u svemu, Hyundai Ioniq 5 je značajno jeftiniji od najozbiljnijeg konkurenta, Tesle Model Y, a u poređenju sa ostalima dobija na drugim poljima kao što su domet, performanse ili punjenje baterije. Korejski krosover je prema mišljenju InsideEVs odličan izbor, a podsećamo da je prodaja ovog modela nedavno počela i u Srbiji.
Bonus video: Vozili smo najveći BMW na struju
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: