Foto: Continental/Promo

Nova crta između poznatog dvojca ovoga puta biće na najekstremnijoj trci na svetu – Extreme E, koju bismo najkraće mogli da opišemo kao reli Dakar, samo na struju.

Od kako se i Niko Rozberg priključio Extreme E, atraktivnom takmičenju u vožnji električnih SUV automobila u nekim od najudaljenijih lokacija na svetu, svi se pitaju da li je ovo nastavak poznatog rivalstva između njega i Luisa Hamiltona, a koji se prenosi sa staza Formule jedan.

Čuveni vozači oformili su svoje timove, Rosberg Xtreme Racing sa jedne strane, odnosno X44 sa druge, koji će se naći u najekstremnijim izazovima u borbi za prvo mesto na ovom prestižnom takmičenju.

Foto: Continental/Promo

Poznato je da između ovog dvojca vlada rivalstvo i takmičarski duh još iz perioda dok su od 2013. do 2016. godine vozili za Mercedes. Kao članovi istog tima, Hamilton i Rozberg pobedili su na 54 od 78 trka tokom četiri sezone. Tokom ovog perioda Hamilton je dva puta osvajao titulu prvaka sveta u Formuli 1, a Rozberg jednom.

Ipak, prema rečima Luisa Hamiltona, Extreme E je nešto sasvim drugo, mnogo više od takmičenja.

„Moje ambicije i obaveze sa Mercedesom u Formuli 1 me sprečavaju da i sam vozim kroz ove čarobne predele, ali ću i te kako uticati na svoj tim i svojim savetima im pomoći. Uzbuđen sam što ću igrati drugačiju ulogu u ovoj novoj seriji, koja pokušava da ostvari viziju održivog i ravnopravnog sveta“, rekao je Luis Hamilton.

Saznajte još:

Od kako se povukao iz Formule 1, Niko Rozberg postao je jedan od investitora u električne trke, odnosno Formulu E i od tada je vrlo posvećen ekološkim i održivim tehnologijama.

„Od kako sam se povukao iz F1, posvetio sam svoju karijeru održivim tehnologijama, pa me veoma ispunjava to što mogu da kombinujem ono za šta se zalažem sa mojom strašću prema trkama“, izjavio je Rozberg.

Vozilo: ODYSSEY 21 sa 544 KS

Kako timovi Hamilton i Rozberga, tako i ostale ekipe imaće priliku da voze potpuno novi model električnog SUV-a dizajniranog specijalno za ovaj šampionat.
Sa 440 cm dužine, 230 cm širine i visine 186 cm, trkački automobil Extreme E se ne čini toliko drugačijim od konvencionalnog SUV-a.

Foto: Continental/Promo

Međuosovinsko rastojanje od 300 cm takođe zvuči sasvim normalno. Sličnost se završava sa najvećom izlaznom snagom modela Odyssey 21 od 544 KS i težinom od 1.650 kilograma, što čini ovaj model jedinstvenim.

Upravo zato i impresivne brojke ubrzanja ne treba da iznenađuju: sa dva elektromotora, Extreme E vozač postiže 100 km/h za samo 4,5 sekunde. A ovaj mega-SUV u svom koraku može nesmetano da se naginje do 55 stepeni.

Ono što je na ovom vozilu, takođe, posebno su i Continental gume, specijalno pravljene za ovu priliku. Reč je CrossContact Extreme E pneumaticima, prečnika 37 inča, širine 12,5 inča i točka od 17 inča.

Foto: Continental/Promo

Saznajte još:

Uzorak gazećeg sloja optimizovan je za vrhunske performanse na svim vrstama terena i sadrži idealnu kombinaciju vučnih rebara i džepova za pružanje maksimalnog prianjanja na bilo kom terenu.

Blokovi gazećeg sloja ojačani su dodatnim elementima za dubinu i kamenim odbojnicima kako bi istisnuli šljunak i veće kamenje koje se zaglavilo u gazećem sloju.

Nestvarne lokacije za vožnju

Sezona startuje u oaza Al-Ula u Saudijskoj Arabiji (20-21. mart), zatim se seli do bajkovitog Lac Rose roze jezera usred Senegala (29-30. maj), sledi Kangerlussuak („veliki fjord“) na Grendlandu (28-29. avgust).

Para u Brazilu (23-24. oktobar) sledeća je tačka ovog takmičenja, dok je za veliko finale rezervisan sam špic kontinenta Južne Amerike, ravnica Patagonija u Argentini (11 I 12. decembar).

Timovi 

Pored Hamiltona (X44) i Rozberga (Rosberg Xtreme Racing), ovom šampionatu pridružili su se Matijas Ekstorm i Tomas Bimajer (ABT), Rupert Svendsen-Kuk i Džek Klark (Veloce Racing), Zak Braun i Kejti Manings (Andretti United), Čip Gansi i Majk Hal (Chip Ganassi Racing), Adi Surjanto (Team TECHEETAH), Migel Valdekabres i Dzon Orus (QEV), Ulrih Fric (HWA).

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar