Ubrzana izgradnja novih auto-puteva i podsticaji za korišćenje javnog prevoza ne menjaju ništa: Nemci još uvek veoma mnogo vremena provode u saobraćajnim gužvama. Ali, u Londonu i Parizu ume da bude još gore.
Najviše vremena za upravljačem automobila u zastoju na auto-putevima u Nemačkoj provode žitelji glavnog grada Bavarske, Minhena: 74 sata, piše N1.
Iza Minhena sa 71 satom dolazi Berlin iza kog sledi Hamburg sa 56 sati. Među prvih deset su i Potsdam, Darmštat, Lajpcig, Frajburg, Libek, Bremen i Nirnberg. To proizlazi iz istraživanja „Global Traffic Scorecard 2022.“ firme Inriks koja se bavi statistikama u saobraćaju.
Prema istim podacima, tri saobraćajne tačke s najčešćim gužvama su unutrašnji saobraćajni prsten u Minhenu, tunel ispod Labe u Hamburgu, i čvorište Hojmar pored Kelna. U protekloj godini, većina saobraćaja, pa tako i zastoja, događala se u „špicu“, dakle tokom jutarnjeg odlaska i popodnevnog povratka sa posla. Ujedno obim saobraćaja je sada osam odsto veći nego u poslednjoj, pretpandemijskoj 2019. godini.
Ipak, poredeći sa nekim drugim krajevima sveta, može se reći da nemački vozači još i dobro prolaze. Vozači u Londonu su 2022. proveli 156 sati stojeći u mestu. Slede Čikago sa 155 i Pariz sa 138 sati.
U Palermu vozači u proseku voze „brzinom“ od 14 kilometara na sat. „Evropski gradovi spadaju među najsporije gradove na svetu. Jedan od razloga je i to što je većina izgrađena pre dolaska automobila“, navodi se u Inriksovoj studiji.
Za Global Traffic Scorecard 2022. je ispitan promet u 1.000 gradova u 50 zemalja. U Zagrebu su vozači proveli 48 sati u zastoju. Povećanje cena energenata je naravno poskupelo i stajanje u zastoju.
Bonus video: Kako da rešimo saobraćajne gužve u Beogradu