Oglas
Predložene izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja će se uskoro naći u skupštinskoj proceduri, a pored novih pravila za električne trotinete i privremeno oduzimanje vozila, očekuju se i promene koje se tiču vozačkih dozvola.
Naime, prva važna promena jeste da će biti snižena starosna granica za profesionalne vozače, pa će tako biti moguće da se za volan kamiona sedne i sa navršenih 18 godina. Takođe, izmenama Zakona biće ispravljena i jedna velika nelogičnost, a to je da vozači koji imaju B kategoriju, a koji žele polože za motocikl moraju da dobiju prvo probnu vozačku za tu kategoriju.
Dakle, ako najavljene izmene budu usvojene u Skupštini, vozačima koji imaju položen vozački ispit za AM ili B kategoriju, biće izdata puna, a ne probna vozačka za kategorije A, A1 i A2.
Za volanom kamiona i sa 18 godina
Kad je reč o promenama koje se odnose na profesionalne vozače, novi propisi bi trebalo da budu pomoć transportnoj zajednici. Procenjuje se naime, da u našoj zemlji ima 20.000 vozača manje od realnih potreba, a podatak koji posebno brine jeste da je prosečna starost zaposlenih profesionalnih vozača u drumskom saobraćaju čak 55 godina!
Sličan problem imaju i mnogo veće države. Preko 100.000 vozača fali Nemačkoj, dok je u Velikoj Britaniji taj broj još veći, prema nekim procenema čak 180.000… Zato su nadležni odlučili da snize granicu za dobijanje dozvole za vožnju kamiona i autobusa kao pokušaj da se zaštiti opšti interes, odnosno da se spreči da veliki broj mladih ljudi ovaj posao obavlja u stranim zemljama.
Konkretno, granica za C, CE i D1 kategoriju biće spuštena sa 21 na 18 godina, naravno pod uslovom da je kandidat za dobijanje dozvole prethodno dobio Sertifikat o profesionalnoj kompetenciji (CPC).
Za autobuse, odnosno kategorije D i DE moći će da se dobije dozvola sa 21 navršenom godinom, uz položen ispit CPC, dakle granica je i tu spuštena za tri godine.
Da li će ove promene, koje su tražila gotovo sva udruženja prevoznika doneti željeni efekat, pokazaće vreme. Kako pišu Polovni automobili, trenutna situacija je takva da godišnje samo 700 vozača podnese prijavu za sticanje CPC sertifikata, što je apsolutno nedovoljno.
Oštrija kazna za teretna vozila
Imamo još jednu važnu informaciju za profesionalne vozače: naime, ukoliko najavljene izmene prođu skupštinsku proceduru, biće pooštrena kazna za nepoštovanje znaka „obavezan smer“ za teretna vozila koja su u tranzitu kroz Srbiju.
Ova mera uvodi se kako bi se stalo na put onima koji izbegavaju korišćenje autoputa zbog naplate putarine (iznos putarine za teretna vozila od Subotice do Preševa trenutno iznosi 14.470 dinara), već koriste puteve nižeg reda kao alternativu. Nova kazna iznosiće 50.000 dinara, odnosno 25.000 dinara ukoliko se plati u roku od osam dana.
Bonus video: Električni trotineti će konačno biti regulisani zakonom
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare