Foto: Volkswagen

Iako je Volkswagen obustavio proizvodnju u Rusiji kada je počeo sukob u Ukrajini, odluka o prodaji imovine i povlačenju iz Rusije je stigla tek sada.

Mnogi drugi proizvođači su još prošle godine rešili da što pre odustanu od poslovanja u Rusiji, a Volkswagen je dosta oklevao, pa je među poslednjim automobilskim kompanijama koje su prodale svoj biznis u ovoj zemlji.

Volkswagen je postigao sporazum sa lokalnim distributerom, firmom Avilon. Oni su Volkswagenovu imovinu platili 125 miliona evra, uključujući fabriku u Kalugi sa godišnjim kapacitetom proizvodnje od 225.000 automobila. U oskudnom saopštenju, Volkswagen napominje kako je prodata kompletna imovina Volkswagen Grupe Rus, uključujući kompletnu podršku uvoza, distribucioni posao i mrežu post-prodaje.

Utisak je da je Volkswagen prodao svoju imovinu daleko ispod cene. Naime, nemački gigant je samo za izgradnju fabrike u Kalugi, koja je otvorena 2007. godine, potrošio oko 774 miliona evra. Tokom 2009. godine, fabrika je počela da radi punim kapacitetom, a tada ju je lično posetio i Vladimir Putin. Kako prenosi Index.hr, u fabrici je bilo zaposleno oko 4.000 radnika.

Podsećanja radi, 2021. godine automobilska industrija u Rusiji je zapošljavala preko 300.000 radnika, a sa kooperantima taj broj je prelazio 3.5 miliona.

Bonus video: Kako zamalo da nam propadne test BMW-a M340i, i suzu smo pustili

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare