U julu je napokon zabeležen skok novoregistrovanih automobila na evropskom tržištu. Štaviše, proteklog meseca registrovano je najviše putničkih vozila od septembra prošle godine. Procentualno, najveći rast prodaje zabeležen je u segmentu elektrifikovanih modela, dok su sveukupno najtraženiji automobili bili nemačke i francuske proizvodnje.
Da se stvari polako vraćaju u normalu govore brojke koje je objavio Jato Dynamics za obrađenih 27 evropskih zemalja. Tokom jula meseca zabeležene su najveće brojke za celu ovu godinu. Preciznije, sa 1.278.521 registrovanim novim putničkim automobilom, ovo je najbolji mesec od septembra prošle godine.
Folksvagenov “golf” ponovo na tronu
Nova, osma generacija najpopularnijeg automobila u Evropi, uspešno ga je vratila na sam vrh liste. “VW golf” je u junu bio smaknut sa trona od strane “renault clio”, da bi u julu, sa 31.169 registrovanih “fauve” opet postao lider. “Škoda octavia”, “peugeot 208, “renault captur” i “peugeot 2008” zabeležili su duplo bolje rezultate jer je reč o nedavno predstavljenim novim generacijama.
Zanimljivo je da je “dacia sandero” i dalje u prvih 10 najprodavanijih modela u Evropi, ispred “VW tiguana”.
SUV modeli opet beleže najveći tržišni udeo
Kompaktni SUV modeli su definitvno najpopularniji u Evropi, pa ovaj segment u julu, takođe, beleži rekordne brojke. Sa 530.800 registrovanih, krosoveri čine čak 42 odsto ukupnog broja novih putničkih vozila, a najtraženiji je bio „renault captur“.
Jedini segment koji je zabeležio pad od -6% su srednji SUV modeli, dok su veliki zabeležili skok od 14 odsto.
Rekordna potražnja za elektrifikovanim modelima
Neobično je što uticaj pandemije nije poremetio interesovanje kupaca za vozila na čistiji pogon. Jul 2020. za sada je rekordni mesec, jer je broj registracija novih hibridnih ili vozila na struju skočio za čak 131%. To je doprinelo da prvi put elektrifikovani modeli čine 18 odsto od ukupnog broja registrovanih automobila. Poređenja radi, ovaj postotak je prošle i pretprošle godine u ovo vreme iznosio 7,5, odnosno 5,7 odsto.
Povećana potražnja dovodi se u vezu sa sve širom ponudom motorizacije u novim modelima. Takođe, samim tim što ih više brendova nudi, to je i cena niža. Polovina od ovog broja novoregistrovanih elektrifikovanih modela je sa klasičnim hibridnim pogonom, gde su najpopularniji bili “toyota C-HR”, “toyota corolla” i “ford puma”. Prate ih plug-in hibridi sa 55.800 vozila, što znači skok od preko 300 odsto za ovaj segment u odnosu na lane. Tri najtraženija modela su “ford kuga”, “mercedes A-klasse” i BMW serije 3.
Što se tiče vozila na električni pogon, broj registrovanih je sa 23.400, koliko je bilo u julu 2019, prošlog meseca skočio na 53.200. I sama ponuda ovih modela je sa 28 porasla na 38 različitih. Na to su uticali i novi električni “peugeot e208”, “mini SE” i “porsche taycan”. Najprodavanija bila je Renoova “zoe”, a prate je “hyundai kona” i električni “vw golf”. Američka “tesla” se zbog kašnjenja sa isporukom suočila sa padom prodaje od čak 76%.
U tabeli ispod pogledajte varijacije u broju registracija novih automobila po državama u periodu jul 2019. – jul 2020.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare