Denis Le Vot, izvršni direktor kompanije Dacia, najavio je na Salonu automobila u Parizu nastavak razvoja motora sa unutrašnjim sagorevanjem, ali je i nagovestio da će sledeća generacija modela Sandero imati konvencionalni pogon.
I dok se većina evropskih proizvođača utrkuje na polju elektrifikacije, rumunski brend ne žuri previše i želi da iskoristi motore sa unutrašnjim sagorevanjem do poslednjeg trenutka.
U razgovoru sa medijima tokom Salona automobila u Parizu, Denis Le Vot izjavio je da kompanija neće juriti potpuno električnu gamu do 2030. godine, u Evropi ili globalno, zato što bi to ugrozilo poziciju Dačije kao jednog od najpristupačnijih brendova na tržištu.
Prema njegovim rečima, Dacia će elektrifikovati svoju gamu najjeftinije i najefikasnije moguće, koristeći resurse Renault Grupe, odnosno tehnologiju i platforme koje će francuska kompanija razvijati za svoje električne automobile. Na taj način, žele da uštede znatnu količinu novca za razvoj električnih vozila, ali će taj novac koristiti za razvoj motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Kako tvrdi Le Vot, Dacia će postati „šampion motora sa unutrašnjim sagorevanjem niskog ugljeničnog otiska“.
Glavni čovek rumunske kompanije naveo je njihovo iskustvo sa korišćenjem tečnog naftnog gasa u svojim vozilima kao dobar primer ekološki prihvatljivog rešenja, i poručio da će nastaviti sa razvojem motora SUS, i to unutar kompanije.
„Sandero će imati dve generacije do 2035. koji je zakonska granica za prestanak prodaje vozila koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem“, dodao je Le Vot i na taj način nagovestio da bi sledeća generacija Sandera (ili sličnog hečbeka B segmenta) mogla da bude predstavljena 2028. ili 2029. godine i to sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.
Takođe, očekuje se da će novi Duster (stiže 2024.) i Bigster (2025.) takođe u ponudi imati benzince, a možda i dizelaše.
Ipak, da Dacia mora da prati tržišne trendove, pokazuje i model Jogger u hibridnom izdanju koji je upravo predstavljen u Parizu. Rumunska kompanija je iskoristila hibridne pogonske jedinice Renaulta, ali glavni čovek Dačije i dalje tvrdi da je njihov fokus na ponudi pogonskih jedinica sa tečnim naftnim gasom.
Bonus video: Vozili smo Daciu Jogger – Da li je ovaj „rumun“ najbolji izbor?