Procenjuje se da se u celom svetu vozi oko 10 miliona električnih automobila, a od te brojke u Evropi na 1.000 stanovnika, njih 6,1 poseduje jedno takvo vozilo. Da se Stari kontinent visoko kotira na lestvici električne mobilnosti ide u prilog i informacija da je prvi put 2020. godine ovde registrovano više električnih automobila nego u Kini. Kako su ova vozila drugačija od konvencionalnih, logično je da se zapitamo da li su onda i gume za njih drugačije, ako znamo da su e-vozila teža, ali i da moraju da budu efikasna.
Jasno je da električna mobilnost pomera fokus u razvoju auto industrije, pa samim tim i pneumatika za nove automobile.
„Gume za električna vozila i gume za konvencionalna vozila su suštinski iste. Ipak, elektrifikacija značajno menja uslove“, kaže Anika Lorenz, direktorka sektora za putnička vozila u Continentalu u Nemačkoj gde su još 2011. predstavili posebnu Conti e.Contact gumu za električna i hibridna vozila.
Kad su u pitanju gume ista pravila važe za visoko efikasna električna vozila kao i za vozila sa unutrašnjim sagorevanjem male emisije: fokus je na manjem utrošku energije bez obzira na tip vozila.
U slučaju električnih automobila veća nosivost, optimizacija otpora kotrljanja i smanjeni nivo buke su najznačajniji kriterijumi u razvoju guma. Sa druge strane, treba da znamo da su zahtevi za komercijalna vozila zapravo još rigoroznija zbog EU direktive za čista vozila i VECTO alata za smanjenje emisije CO2.
Najveći izazov predstavlja nalaženje optimalnog sklada između različitih zahteva, odnosno potrebe uspostavljanja najviših standarda bezbednosti upravljanja i komfora u isto vreme. Električna vozila su teža što znači da gume moraju biti u stanju da izdrže veće težine.
Kako bi zadovoljili sve prethodne zahteve, i struktura i sastav podležu daljem razvoju. Tri osnovne fokalne tačke su otpor kotrljanja, buka i životni vek.
Iako je trenutni broj električnih vozila u svetu 10 miliona, još neko vreme će većina vozila na ulicama biti sa unutrašnjim sagorevanjem.
Električna vozila čine 4% na nemačkom tržištu što je i dalje vrlo malo u poređenju sa 96% automobila koji idu na benzin ili dizel.
Bonus video: Vožnja sa Tinom i Nebojšom – Ko mrzi vožnju „u braniku“ i kako se vozi najsnažnija Dacia svih vremena
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: