Često se kao najveći problem elektrifikacije automobila spominje nedostatak infrastrukture za punjenje, a prema najnovijim podacima, stanje u Evropskoj uniji nije baš najbolje. Situacija zavisi od zemlje do zemlje, a u nekim delovima Starog kontinenta je situacija zaista loša.
I dok mnogi pričaju o tome kako ćemo uskoro svi voziti električne automobile i da je globalni cilj da vozila sa SUS motorima postanu prošlost, retko se govori o tome gde ćemo ta vozila i puniti.
Prema izveštaju Udruženja proizvođača automobila ACEA, stanje na terenu nije dobro, negde čak i loše. U većini zemalja Evropske unije instaliran je mali broj punjača, a tek svaki sedmi je brzi punjač.
Kako se dalje navodi, čak šest zemalja članica Evropske unije ima manje od jednog punjača na 100 kilometara, 17 zemalja ima manje od pet punjača na 100 kilometara, a svega pet ima više od 10 punjača na svakih 100 kilometara.
Primera radi u Holandiji na svakih 1,5 kilometara postoji po jedan punjač, dok u Poljskoj, koja je osam puta veća, na svakih 150 kilometara ima po jedan punjač.
Vozači električnih automobila moraju računati i na to da u mnogim zemljama brzih punjača ima u veoma malim procentima. Uglavnom se mogu naći punjači slabijeg kapaciteta koji sporije pune baterije.
Kako piše Energetski portal, prostora za razvoj mreže punjača za električne automobile svakako ima, samo je pitanje da li se zakasnilo. Prema podacima Međunarodne agencije za energetiku (IEA) u 2021. godini prodato je 6,6 miliona vozila na električni pogon (uključujući i plug-in hibride). To znači da je svake nedelje prodato više vozila nego u celoj 2012. godini.
Bonus video: Vozili smo najjeftiniji električni Mercedes – EQA