Izmenama Pravilnika o utiskivanju identifikacionih oznaka koje je donelo Ministarstvo unutrašnjih poslova predviđen je širi krug mogućnosti utiskivanja brojeva motora i šasija na sva vozila, pa i na ona iz uvoza.
Problem zarđalih ili oštećenih identifikacionih oznaka automobila, zbog kojih postoji problem registracije vozila, već dugo muči sve one koji su uvezli ili planiraju da uvezu automobile iz inostranstva. S druge strane, postoji bojazan da će ova mogućnost otvoriti kanal ka većem uvozu automobila sa brojnih auto-otpada širom Evrope, prenosi N1.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović za portal Biznis.rs je rekao da usvojene izmene i dopune Pravilnika o utiskivanju identifikacionih oznaka ne bi trebalo da promene, na bilo koji način, trenutnu situaciju. Na konstataciju portala Biznis.rs da bi ovo, možda, mogao da bude signal za povećan uvoz vozila sa evropskih auto-otpada Momirović kaže:
„U redovnoj proceduri usvajanja pomenutog propisa, naše Ministarstvo se pozitivno izjasnilo na dostavljen predlog. Imajući u vidu da je Uredbom o uvozu motornih vozila propisano da vozilo može da se uveze, ako je proizvedeno najmanje u skladu sa uslovima propisanim normom ‘Euro 3’, a polazeći od činjenice da je prema propisima iz bezbednosti saobraćaja, Agencija za bezbednost saobraćaja ovlašćena da sprovodi ispitivanje vozila koja se uvoze kao upotrebljavana, mišljenja smo da usvojene izmene pomenutog Pravilnika ne bi trebalo da dovedu do povećanog uvoza vozila, kako kažete, sa otpada. U tom smislu, ne očekujem da sprovođenje ovog propisa na bilo koji način može da utiče na postojeću bezbednost ili zaštitu životne sredine.
Inače, firme koje će obavljati poslove utiskivanja identifikacionog broja moraju u narednih šest meseci da prilagode svoje poslovanje izmenama donetog Pravilnika.
Prema poslednjim podacima Republičkog zavoda za statistiku, od januara do oktobra prošle godine uvezeno je sedam odsto manje polovnih automobila nego u istom periodu 2019. godine. Pad uvoza bio je posebno izražen tokom vanrednog stanja, ali se letos uvoz automobila ponovo pokrenuo, pa je od jula do oktobra uvezeno oko 50.000 polovnih automobila, što je oko deset hiljada manje nego u 2019. godini.
Primetno je da se, kada su u pitanju polovni automobili iz inostranstva najviše traže dizelaši, dok kupci novih vozila uglavnom biraju benzinske motore.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare