Naslednik dobro poznatog modela GT86 je treći globalni Toyota GR model, razvijen uz stručnu pomoć Toyote Gazoo Racing, a pokreće ga novi 2,4-litarski bokser motor koji donosi značajno povećanje snage i obrtnog momenta.
Novi kupe će obezbediti polaznu tačku za ulazak u Toyotinu GR gamu, pružajući zauzvrat široj publici kvalitet upravljanja i performanse sportskih karakteristika.
Evolucija prethodnog GT86, modela koji je nagovestio Toyotin povratak posvećenost konstruisanju sportskih automobila, zadržava klasičnu konfiguraciju motora postavljenog napred i pogona na zadnjim točkovima. Motor je i dalje četvorocilindrični bokser s visokim brojem obrtaja, ali i većom zapreminom, čime se dobija značajno povećanje snage i obrtnog momenta.
DOHC četvorocilindrični agregat sa 16 ventila koristi isti blok cilindra kao i ranije, ali je zapremina povećana sa 1998 na 2387 ccm. To je postignuto povećanjem prečnika cilindara sa 86 na 94 mm.
Zadržavajući dosadašnji visok stepen kompresije od 12,5:1, motor isporučuje više snage: maksimalna snaga je porasla za oko 17%, sa 200 KS/147 kW na 234 KS/172 kW pri 7.000 o/min. Kao rezultat toga, vreme ubrzanja od 0 do 100 km/h smanjeno je za više od jedne sekunde, na 6,3 sekunde (6,9 sekundi u verziji s automatskim menjačem). Maksimalna brzina GR86 je 226 km/h s manuelnim menjačem, a 216 km/h s automatskim.
Obrtni moment je takođe povećan, a performanse su podešene tako da se maksimalnih 250 Nm isporučuje ranije – pri 3.700 obrtaja u minutu, u poređenju sa 205 Nm pri 6.400–6.600 o/min kod modela GT86.
Razvoj karoserije bio je fokusiran na smanjenje težine i dalje snižavanje težišta automobile, kako bi se obezbedilo još preciznije upravljanje i bolji odziv vozila. Povećana je upotreba aluminijuma i drugih lakih, ali jakih materijala, uz ojačanje okvira automobila na strateškim tačkama kako bi se postigla veća krutost celog automobila.
Dizajn eksterijera GR86 je evolucija linija poznatih sa modela GT86, i koristi ista stilska obeležja sa nekih od Toyotinih sjajnih sportskih automobila iz prošlosti, kao što su 2000GT i AE86 Corolla.
Cilj dizajna unutrašnjeg prostora GR86 bio je da pruži najbolji mogući raspored za praktično korišćenje i funkcionisanje svih sistema automobila, sa horizontalno postavljenom instrument tablom koja vozaču pruža široko vidno polje i pomaže mu da se fokusira na vožnju.
Prvi put otkriven u aprilu 2021. godine, novi GR86 upravo je doživeo svoju evropsku premijeru, a biće zvanično predstavljen u proleće 2022. Proizvodnja će biti ograničena na samo dve godine, što ovaj model čini prilično ekskluzivnom ponudom.
Bonus video: Ko mrzi vožnju „u braniku“ i kakva je najsnažnija Dacia ikad
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: